about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

هوش
1403/08/29 - 07:56- هوش مصنوعي

هوش مصنوعی و دانش‌آموزان؛ تحولی که باید برای آن آماده شد

آموزش و پرورش، به خصوص مدارس به عنوان مهم‌ترین بستر تربیت نسل آینده، نقش کلیدی در آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به دنیای هوش مصنوعی دارد. اکنون هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

81 درصد از کودکان در عربستان سعودی بازی‌های رایانه‌ای را انجام می‌دهند که برای سن آنها مناسب نیست.

به گزارش کارگروه بین‌الملل سایبربان؛ براساس یک نظرسنجی اخیر، در سراسر عربستان سعودی، 81 درصد از والدین مورد بررسی معتقدند که فرزندانشان بازی‌هایی را انجام می‌دهند که برای سن آنها نامناسب است. طبق این نظرسنجی، پسران بیشتر از دختران، به ترتیب 50 و 43 درصد، مستعد چنین رفتارهایی هستند و دستورالعمل‌های سنی را هنگام بازی با رایانه خود زیر پا گذاشته‌اند.

این امکان وجود دارد که والدین در مورد مشکل نقض محدودیت‌های سنی در بازی‌های رایانه‌ای اغراق کنند یا کودکان همیشه از این محدودیت‌ها آگاه نباشند: به گفته خود کودکان، تنها 24 درصد از آنها بازی‌های رایانه‌ای نامناسب سن خود انجام می‌دهند. به طور قابل توجهی کمتر از آنچه توسط والدین مورد بررسی بیان شده است.

انجام بازی‌های رایانه‌ای روشی رایج برای گذراندن اوقات فراغت جوانان است. به گفته کارشناسان، 37 درصد از کودکان یک تا 3 بار در هفته به مدت چند ساعت به بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازند، درحالی‌که کودکان کمی به میزان کمتر (29 درصد) روزانه یک تا 2 ساعت را صرف بازی می‌کنند.

سیف‌الله جدیدی (Seifallah Jedidi)، مدیرعامل شرکت امنیت سایبری کسپرسکی (Kaspersky) در خاورمیانه، ترکیه و آفریقا (META)، اظهار داشت:

«والدین اغلب نگران این هستند که فرزندانشان زمان زیادی را صرف بازی‌های رایانه‌ای کنند. البته باید اطمینان حاصل شود که کودک از یک برنامه روتین پیروی می‌کند، به اندازه کافی می‌خوابد، از صفحه نمایش فاصله می‌گیرد و فعالیت بدنی دارد، اما والدین نباید بازی‌های رایانه‌ای را مقصر همه چیز بدانند. والدین باید در این زمینه موضعی فعال داشته باشند، به جدیدترین محصولات ارائه شده توسط صنعت بازی‌های ویدیویی علاقه‌مند شوند و البته ترجیحات بازی فرزندان خود را درک و به محدودیت‌های سنی توجه کنند. شایان ذکر است که امروزه بازی‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شود که بسیاری از آن‌ها شامل مطالب آموزشی می‌باشند، بنابراین توصیه می‌کنیم این نوع اوقات فراغت را ممنوع نکنید، بلکه بیشتر به دنبال مصالحه باشید.»

برای ایمن نگه داشتن کودکان آنلاین، کسپرسکی به والدین موارد زیر را توصیه کرد:

• علاقه خود را به بازی‌های فرزندانتان دنبال کنید. در حالت ایده‌آل، شما باید خودتان آن بازی‌ها را امتحان کنید. این به ایجاد اعتماد بیشتر در روابط خانوادگی کمک می‌کند و به شما نیز کمک می‌کند تا بفهمید فرزندتان به چه چیزی علاقه دارد.
• اگر متوجه شدید که فرزندتان زیاد بازی می‌کند، سعی کنید دلایل آن را تجزیه و تحلیل کنید و همچنین به این سؤال پاسخ دهید که آیا جایگزینی دارد که دوست دارد، بپرسید که دوست دارد به غیر از بازی چه کاری انجام دهد و سعی کنید او را با چیز جالب دیگری درگیر کنید؛
• از تهدیدات سایبری فعلی مطلع شوید و با فرزندان خود در مورد خطراتی که ممکن است به صورت آنلاین با آنها مواجه شوند صحبت کنید. به آنها بیاموزید که چگونه در برابر تهدیدات آنلاین مقاومت کنند و ترفندهای کلاهبرداران را بشناسند.
• از یک برنامه کنترل والدین در دستگاه فرزندتان استفاده کنید، به عنوان مثال، «Kaspersky Safe Kids»، که به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های دانلود شده در دستگاه را کنترل یا برنامه زمانی برای استفاده از این برنامه‎ها را تنظیم کنید.

درباره کسپرسکی

کسپرسکی یک شرکت جهانی امنیت سایبری و حریم خصوصی دیجیتال است که در سال 1997 تأسیس شد. با بیش از یک میلیارد دستگاه که تا به امروز در برابر تهدیدات سایبری و حملات هدفمند محافظت شده، تخصص امنیتی و اطلاعاتی عمیق تهدیدات کسپرسکی دائماً به راه‌حل‌ها و خدمات نوآورانه برای محافظت از مشاغل، زیرساخت‌های حیاتی، دولت‎ها و مصرف کنندگان در سراسر جهان تبدیل می‌شود. مجموعه امنیتی جامع این شرکت شامل حفاظت از نقطه پایانی پیشرو، محصولات و خدمات امنیتی تخصصی، و همچنین راه‌حل‌های ایمن سایبری (Cyber Immune) برای مبارزه با تهدیدات دیجیتالی پیچیده و در حال تحول است. شرکت به بیش از 200 هزار مشتری شرکتی کمک می‌کند تا از آنچه برایشان مهم است محافظت کنند. 

منبع:

تازه ترین ها
هشدار
1403/11/01 - 13:26- آسیب پذیری

هشدار ویتنام درمورد آسیب‌پذیری‌های جدید مایکروسافت

ویتنام نسبت به خطرات امنیت سایبری ناشی از 23 آسیب‌پذیری جدید مایکروسافت هشدار داد.

تعطیلی
1403/11/01 - 13:06- جرم سایبری

تعطیلی مدرسه انگلیس در پی حمله باج‌افزاری

به گفته کارشناسان، یک دبیرستان در انگلیس دچار حمله باج‌افزاری و درنتیجه تعطیلی موقت شد.

درخواست
1403/11/01 - 11:41- آسیا

درخواست مالزی برای ایجاد یک گروه ویژه جرایم سایبری آسه‌آن

مالزی خواستار ایجاد یک گروه ویژه جرایم سایبری آسه‌آن به سبک اینترپل در میان تهدیدات فزاینده سایبری شد.