about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
هوش
1403/08/29 - 07:56- هوش مصنوعي

هوش مصنوعی و دانش‌آموزان؛ تحولی که باید برای آن آماده شد

آموزش و پرورش، به خصوص مدارس به عنوان مهم‌ترین بستر تربیت نسل آینده، نقش کلیدی در آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به دنیای هوش مصنوعی دارد. اکنون هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

انتشار شده در تاریخ

۵۳ درصد مردم عضو شبکه‌های اجتماعی

به گزارش واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار در فناوری اطلاعات و ارتباطات، اظهار داشت: ۴.۵ میلیون دانشجو در کشور وجود دارد که ۴۰ درصد آن‌ها را دانشجویان رشته‌های مهندسی تشکیل می‌دهند و از این تعداد ۱۷ درصد، دانشجویان حوزه برق و کامپیوتر هستند.

۵۳ درصد ایرانی‌ها عضو یکی از شبکه‌های اجتماعی

وی با اشاره به تغییر روند قطب‌های اقتصادی بازار به سمت توسعه خدمات و جایگزینی خدمات با ۴۸ درصد به‌جای صنعت و کشاورزی، گفت: آمارهای غیررسمی از ضریب نفوذ ۸۰ درصدی اینترنت در کشور حکایت دارد و این درحالی‌که است که متوسط استفاده از اینترنت در دنیا ۴۶ درصد است. در همین حال این آمارها از وجود ۴۰ میلیون گوشی هوشمند در کشور حکایت دارد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد اضافه کرد: ۵۳ درصد مردم ایران حداقل عضو یک شبکه اجتماعی هستند و ۷۲ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال در این شبکه‌های اجتماعی عضویت دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که به‌صورت میانگین ایرانی‌ها ۵ تا ۹ ساعت در روز در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و میانگین این حضور در دنیا ۱۶ ساعت در ماه است.

۱۴ میلیارد ساعت صرف بازی می‌شود

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا ۴ سال دیگر، میانگین حضور در شبکه‌های اجتماعی در دنیا به ۱۲۰ ساعت در ماه رشد پیدا کند.

موسویان بابیان اینکه ۲۰ میلیون کاربر گیم در کشور وجود دارد، گفت: سالانه بالغ‌بر ۱۴.۶ میلیارد ساعت صرف بازی‌های رایانه‌ای و موبایل در ایران می‌شود.

مشاور وزیر ارشاد با تأکید بر ظرفیت بالقوه بازار فناوری اطلاعات ایران برای سرمایه‌گذاری به ۸ برابر شدن ظرفیت پهنای باند کشور طی ۳ سال اخیر اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون وبگاه‌های پربازدید در ایران، متعلق به وبگاه‌هایی است که در داخل ایران، میزبانی می‌شود و بعد از وب سرورهای ایرانی، سایت‌های ایرانی که در آمریکا میزبانی می‌شوند در رده دوم قرار دارند.

علاقه ایرانی‌ها به جستجوی «خبر» در فضای مجازی

وی در مورد پرمخاطب‌ترین محتواهای سایت‌های ایرانی نیز گفت: کاربران ایرانی به ترتیب از وبگاه‌های ارائه‌کننده خبر، تبلیغات، بازی و نرم‌افزار، شبکه‌های اجتماعی و محتوای آموزشی، استقبال می‌کنند.

موسویان خاطرنشان کرد: این آمار نشان می‌دهد مردم به سمت فرهنگی شدن و ارتقای سواد رسانه‌ای در حال حرکت هستند و بررسی منابع داده‌ای از پرمخاطب‌ترین محتوای دیجیتال نیز نشان می‌دهد که علاوه بر استفاده از گوگل و یوتیوب، ایرانی‌ها بیشترین عضویت را در شبکه‌های اجتماعی تخصصی دارند.

ایرانی‌ها بیشترین مخاطبان «لینکدین»

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال ادامه داد: کاربران ایرانی بیشترین عضویت را در شبکه اجتماعی لینکدین در میان کشورهای منطقه دارند و این نشان از آن دارد که کاربران ایرانی به دنبال تخصص هستند. در همین حال بیشترین رجوع به نرم‌افزارهای کاربردی و نقشه در میان سرویس‌های خارجی، از علاقه آن‌ها به محتوای فرهنگی حکایت دارد.

وی با اشاره به وجود این ظرفیت و فاصله سهم ایران در بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات جهان، تصریح کرد: نگاه کلی به بودجه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور نشان می‌دهد که رقم اعتبارات ICT به ۲ درصد کل بودجه رسیده و این در بودجه سال ۹۳ حدود ۱.۶ برابر بوده است اما تا رسیدن به ۲۰ درصد مانند سایر کشورها، فاصله زیاد است.

ایجاد شبکه همکاری کسب‌وکار فناوری اطلاعات در خانه‌های فرهنگ

موسویان با انتقاد از سهم کم تولید محتوا در بودجه کشور، گفت: جایگاه ایران در رتبه‌بندی خدمات الکترونیم و تولید محتوا مطلوب نیست.

وی از تشکیل شبکه همکاری فعالان کسب‌وکارهای تولید محتوا در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بستر ۴۰۰ خانه فرهنگ دیجیتال خبر داد.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال از افزایش سرعت شبکه‌سازی مجازی با ایجاد «شبکه ابر فرهنگ» تا ۹۰ برابر خبر داد و در زمینه حمایت از پروژه‌های این بخش گفت: تنها ۲۳ درصد از حمایت‌های انجام‌شده به هدف رسیده و ۶۷ درصد از حمایت‌های انجام‌شده از بخش خصوصی، محقق نشده است.

تازه ترین ها
تشکیل
1403/10/23 - 15:15- آسیا

تشکیل سازمان امنیت سایبری در ترکیه

ترکیه با هدف ارتقای امنیت سایبری ملی سازمان ریاست امنیت سایبری را تأسیس کرد.

دبی
1403/10/23 - 13:08- هوش مصنوعي

دبی میزبان رقابت برترین توسعه دهندگان بازی هوش مصنوعی

دبی میزبان رویدادی برای رقابت برترین توسعه دهندگان بازی هوش مصنوعی در 23 ژانویه امسال خواهد بود.

تولید
1403/10/23 - 12:55- آمریکا

تولید تراشه‌های ۴ نانومتری در آمریکا

شرکت صنایع نیمه‌رسانا تایوان، تولید تراشه‌های ۴ نانومتری را در آریزونا آمریکا آغاز می‌کند.

مطالب مرتبط

در این بخش مطالبی که از نظر دسته بندی و تگ بندی مرتبط با محتوای جاری می باشند نمایش داده می‌شوند.