about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
هوش
1403/08/29 - 07:56- هوش مصنوعي

هوش مصنوعی و دانش‌آموزان؛ تحولی که باید برای آن آماده شد

آموزش و پرورش، به خصوص مدارس به عنوان مهم‌ترین بستر تربیت نسل آینده، نقش کلیدی در آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به دنیای هوش مصنوعی دارد. اکنون هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

به گزارش واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ وابستگی به رسانه‌های دیجیتالی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی به مرور زمان در حال افزایش پیدا کردن است و امروزه می‌توان امضاهای دیجیتالی افراد مختلف را در این فضا مشاهده کرد. این امضاها به گونه‌ای هستند که می‌توانند اطلاعات بسیاری از نوع شغل تا اثرانگشت یک فرد را شامل بشوند.
بر اساس برخی آمارهای ارائه شده روزانه بیش از 2.5 میلیارد گیگابایت اطلاعات شخصی افراد، از طریق روش‌های مختلفی مانند، اتصال به شبکه‌های اجتماعی و اینترنت اشیا تولید شده و منتقل می‌شوند و دولت‌ها، شرکت‌ها و حتی مجرمان از طریق روش‌های مختلفی به این داده‌ها دسترسی پیدا می‌کنند.
مرکز روان‌سنجی دانشگاه کمبریج انگلیس1، با همکاری شرکت بازی‌سازی یوبی‌سافت (Ubisoft)، وبگاهی با نام «Predictive World»، ایجاد کرده‌اند. این وبگاه یک برنامه‌ی تعاملی تحت وب است که به کاربر نشان می‌دهد چگونه می‌توان رفتار و سبک زندگی وی را از نوع فعالیت‌ها در رسانه‌های اجتماعی، پیش‌بینی کرد. محققان ادعا می‌کنند این پروژه بخشی از بازی واچ‌داگز2 (Watch Dogs 2) است که به‌زودی منتشر می‌شود و پیش از عرضه‌ی آن کار خود را آغاز کرده است.
در زمان اتصال کاربران به حساب کاربری خود در فیس‌بوک، از طریق برنامه‌ی یاد شده، الگوریتم این برنامه شروع به غربال‌گری داده‌های عمومی و فعالیت‌های آنلاین می‌کند تا با کمک آن‌ها، 60 پیش‌بینی مختلف درباره‌ی کاربر ارائه دهد. پیشگویی‌های انجام شده در همه‌ی زمینه‌ها از جمله سن، جنس، موسیقی، برنامه‌ی موردعلاقه، زمان مرگ و حتی نوع آن صورت می‌گیرد.
 بنابر باور شماری از کارشناسان، وب گاه یادشده، با هدفی ناشناخته، برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران، پدید آمده است؛ اما محققان ادعا می‌کنند داده‌های مورداستفاده که به صورت خودکار جمع‌آوری شده، ذخیره نمی‌شوند. از طرفی برای برخی از افراد که به این وبگاه‌ اعتماد ندارند امکان وارد کردن اطلاعات به صورت دستی در نظر گرفته شده است.
از مکانیک‌های اصلی مجموعه بازی‌های واچ‌داگز می‌توان به هک کردن اشاره کرد. در این بازی‌ها کاربران می‌توانند با کمک تلفن هوشمند خود، بیشتر سامانه‌های موجود در محیط بازی را هک و از آن به نفع خود استفاده کنند. برنامه‌ی معرفی شده در بالا در واقع بخشی از نسخه‌ی دوم این بازی است که احتمالاً هکرها با کمک آن اطلاعات کامل زندگی افراد جمع‌آوری کرده و از آن سوءاستفاده می‌کنند. هنوز دلیل واقعی ساخت نمونه‌ی واقعی این برنامه توسط شرکت یوبی‌سافت مشخص نشده است. بازی واچ‌داگز 2 در آینده ای نزدیک عرضه خواد شد.

_______________________________________

1-  The Psychometrics Centre at the University of Cambridge

 

تازه ترین ها
برنامه
1403/10/24 - 21:25- آسیا

برنامه دولت چین برای نظارت بر پلتفرم‌های آنلاین

دولت چین برای نظارت بر پلتفرم‌های آنلاین و تجارت الکترونیک برنامه‌ریزی می‌کند.

درخواست
1403/10/24 - 19:24- هوش مصنوعي

درخواست شرکت اوپن اِی آی از ایالات متحده

شرکت اوپن اِی آی از ایالات متحده می‌خواهد که بودجه هوش مصنوعی را در اولویت قرار دهد.

تشدید
1403/10/24 - 18:28- آسیا

تشدید تمرکز شرکت‌های استرالیایی بر بیمه سایبری

به گفته کارشناسان، شرکت‌های بیشتری در استرالیا نسبت به قبل به دنبال بیمه سایبری هستند.

مطالب مرتبط

در این بخش مطالبی که از نظر دسته بندی و تگ بندی مرتبط با محتوای جاری می باشند نمایش داده می‌شوند.