about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

«محمدمهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد هیچ محصولی همانند بازی‌های دیجیتالی از مصرف بالای فرهنگی در کشور برخوردار نیست.

به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان و به نقل از روابط‌ عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیمایش جدید بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتالی در کشور گفت: «طبق نتایج این پیمایش هم اکنون ۳۴ میلیون گیمر در این حوزه فعال هستند که این تعداد نسبت به نتایج پیمایش سال ۱۳۹۸ حدود دو میلیون بازیکن افزایش داشته است.»

او با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۹ تا ۱۴۰۰ تعداد کل گیمرهای ایرانی با نرخ رشد ترکیبی سالیانه برابر با ۷ درصد روبرو بوده است، گفت: «دلیل اصلی این رشد بازی‌های موبایلی و افزایش ضریب نفوذ اینترنت و دسترسی گسترده‌تر به موبایل و اینترنت است.»

رییس هیئت امنای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه هیچ محصولی مانند بازی‌های دیجیتالی از مصرف بالای فرهنگی برخوردار نیست، گفت: «برهمین اساس باید با فرهنگ‌سازی، بر ذائقه‌سازی گیمرهای بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتال برنامه‌ریزی کرد تا بتوان بیشترین نسبت را میان رشد فکری نسل کودک و نوجوان با هویت ملی و دینی ایجاد کرد.»

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه طبق نتایج پیمایش جدید، بیش از چهار میلیون گیمر بصورت حرفه‌ای بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتالی انجام می‌دهند، گفت: «باید با تحلیل و بررسی دقیق نتایج این پیمایش به راهکارهای اساسی برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده وزارت فرهنگ در دوره جدید در این حوزه دست پیدا کنیم.»

هفدهمین جلسه هیات مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با دستور جلسه «ارائه برنامه تحولی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در راستای سند تحول دولت مردمی و وزارت فرهنگ»، «هماهنگی در خصوص نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه فضای مجازی» و «ارائه آخرین پیمایش ملی مصرف بازی‌های دیجیتال» در محل وزارتخانه برگزار شد.

منبع:

تازه ترین ها
آمادگی
1403/12/07 - 10:09- آمریکا

آمادگی کمتر از نیمی از شرکت‌های جهان در برابر حملات سایبری

کارشناسان اعلام کردند که با وجود افزایش حملات سایبری، کمتر از نیمی از تولیدکنندگان در جهان برای رویارویی با نقض‌های امنیتی آمادگی دارند.

عملکرد
1403/12/07 - 09:43- فناوری اطلاعات

عملکرد بهتر مغز انسان نسبت به هوش مصنوعی در پردازش متون طولانی

موسسه فناوری رژیم صهیونیستی ادعا کرد که مغز انسان در پردازش متن طولانی از هوش مصنوعی بهتر عمل می‌کند.

سرمایه‌گذاری
1403/12/07 - 09:35- آسیا

سرمایه‌گذاری پروف‌پوینت در امارات برای پیشبرد امنیت سایبری

شرکت امنیت سایبری پروف‌پوینت سرمایه‌گذاری در امارات متحده عربی را با هدف پاسخگویی به تقاضا برای خدمات امنیت سایبری مبتنی بر ابر تقویت کرد.