about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

انتشار شده در تاریخ

هوش مصنوعی بازی ساز

پژوهشگران آمریکایی الگوریتمی توسعه داده اند که می تواند با مشاهده ی بازی های ویدئویی، محصول خود را تولید کند.

به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان، به نقل از «thenextweb»؛ گروهی از پژوهشگران موسسه فناوری جورجیا، نوعی الگوریتم یادگیری ماشینی به وجود آورده اند که می تواند به صورت خودکار به تولید بازی های ویدئویی جدید بپردازد. این اولین نوع از هوش های مصنوعی است که می تواند باعث دموکراتیزه کردن ساخت بازی شود.

تولید بازی ویدئویی با بهترین کیفیت به گروهی متشکل از ده ها یا صدها متخصص برنامه نویسی و رایانه نیاز دارد. بیشتر این گروه ها از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای ساده سازی روند توسعه و کاهش فشار کاری استفاده می کنند. برای مثال می توان به یونیتی (Unity) اشاره کرد؛ اما تاکنون نوع هوش مصنوعی که به صورت خودکار به تولید بازی بپردازد وجود نداشت.

متئو گازدیال (Matthew Guzdial) و مارک ریدل (Mark Riedl)، پژوهشگران موسسه مذکور به تازگی پیش نویس دستاورد خود را منتشر کرده اند. الگوریتم توسعه داده شده، ویدئوی بازی های موجود را به عنوان ورودی دریافت کرده، از اشیا، مدل ها و قوانین آن یاد می گیرد و آن را استخراج می کند. سپس به تولید سرگرمی مخصوص به خود می پردازد.

محققان برای نمایش عملکرد هوش مصنوعی خود از 3 بازی شرکت نینتندو با نام های مگامن (Mega Man)، سوپر ماریو بروس (Super Mario Bros) و کربی ادونچر (Kirby’s Adventure) به عنوان ورودی استفاده کردند. آنها برای اینکه ثابت کنند دستاوردشان می تواند یک بازی قابل انجام بسازد، تنها از 2 بازی به عنوان ورودی استفاده کردند تا یک سرگرمی مشابه نمونه ی سوم به وجود آید. این در حالی است که هوش مصنوعی هیچ گونه اطلاعاتی از بازی سوم نداشت.

نتایج اولیه جالب توجه بود؛ اما هنوز به اندازه ای قدرتمند نیست که بتوان آن را جایگزین توسعه دهندگان انسانی کند. هوش مصنوعی مورد بحث در حال حاضر تنها می تواند به تولید بازی هایی در سبک پلتفرمر 2 بعدی بپردازد؛ اما پژوهشگران معتقدند با آموزش بیشتر آن قابلیت توسعه محصول 3 بعدی با قوانین و محیط پیچیده نیز به دست می آورد.

مدتی قبل گزارشی منتشر شد که نشان می داد وزارت دفاع انگلیس از هوش های مصنوعی که توسط بازی های ویدئویی آموزش می بینند، وحشت دارند؛ زیرا می توانند حملات سایبری پیشرفته ای مانند APT را ایجاد کرده و در برابر راه کارهای امنیتی مقابله کنند، بدون اینکه خسته شوند. از طرفی هوشی مصنوعی که بتواند به تولید بازی بپردازد نیز خود قابلیت ایجاد هوش های مصنوعی دیگر را دارد و در نتیجه احتمالاً در انجام حملات یاد شده، بهتر عمل کند. این شرایط با بهبود عملکرد دستاورد یا شده می تواند شکلی به شدت پیچیده تر به خود بگیرد.

تازه ترین ها
آمادگی
1403/12/07 - 10:09- آمریکا

آمادگی کمتر از نیمی از شرکت‌های جهان در برابر حملات سایبری

کارشناسان اعلام کردند که با وجود افزایش حملات سایبری، کمتر از نیمی از تولیدکنندگان در جهان برای رویارویی با نقض‌های امنیتی آمادگی دارند.

عملکرد
1403/12/07 - 09:43- فناوری اطلاعات

عملکرد بهتر مغز انسان نسبت به هوش مصنوعی در پردازش متون طولانی

موسسه فناوری رژیم صهیونیستی ادعا کرد که مغز انسان در پردازش متن طولانی از هوش مصنوعی بهتر عمل می‌کند.

سرمایه‌گذاری
1403/12/07 - 09:35- آسیا

سرمایه‌گذاری پروف‌پوینت در امارات برای پیشبرد امنیت سایبری

شرکت امنیت سایبری پروف‌پوینت سرمایه‌گذاری در امارات متحده عربی را با هدف پاسخگویی به تقاضا برای خدمات امنیت سایبری مبتنی بر ابر تقویت کرد.