about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
هوش
1403/08/29 - 07:56- هوش مصنوعي

هوش مصنوعی و دانش‌آموزان؛ تحولی که باید برای آن آماده شد

آموزش و پرورش، به خصوص مدارس به عنوان مهم‌ترین بستر تربیت نسل آینده، نقش کلیدی در آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به دنیای هوش مصنوعی دارد. اکنون هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

انتشار شده در تاریخ

نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال ایران

به گزارش واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال در موضوعات فرهنگ و معارف اسلامی، پزشکی و سلامت، اقتصاد و کارآفرینی، علوم فنی و مهندسی، سبک زندگی، هنر و معماری و موضوع آزاد تدارک یافته است.
سناریوی بازی‌های رایانه‌ای، الگوریتم و محتوای نرم‌افزارهای تلفن همراه، عکس تلفن همراه، صوت و فیلم تلفن همراه، پیامک، الگوریتم محتوایی نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، فایل‌های متنی و عکس، الگوریتم محتوایی وب‌سایت، نشریه الکترونیکی و پویانمایی تلفن همراه از جمله مهم‌ترین محورهای اولین ماراتن تولید محتوای دیجیتال است.
از اهداف برگزاری این رقابت فناورانه می‌توان به فرهنگ‌سازی در راستای تولید محتوای دیجیتال علمی و کاربردی، شناسایی توانمندی‌ها و هدایت استعدادهای جامعه در حوزه تولید محتوا، بسترسازی در جهت کارآفرینی دیجیتال مبتنی بر تولید محتوا، تقویت خط و زبان فارسی در محیط دیجیتال، پرورش ایده‌های خلاقانه در حوزه تولید محتوای دیجیتال، لذت حل مسئله به شیوه‌های گوناگون در فرآیندی خلاقانه، آموزش مبانی تولید محتوای دیجیتال فاخر، برگزاری فن بازار محتوای دیجیتال با هدف کارآفرینی دیجیتال مبتنی بر محتوا و حمایت از تولیدکنندگان محتوا اشاره کرد.
بخش‌های جانبی این ماراتن شامل بخش‌های  رابط کاربری و تجربه‌ی کاربر، بخش دانش‌آموزی، بخش دانشجویی و بخش ویژه شعار سال خواهد بود.
ثبت‌نام در مسابقه به صورت تیمی امکان‌پذیر است و تیم‌ها می‌توانند به صورت حقوقی ثبت‌نام کرده یا دارای گروه مستقلی باشند.
تیم‌ها پس از ثبت‌نام در ماراتن، توسط هیئت‌داوران ارزشیابی شده و تعداد 50 تیم جهت حضور در ماراتن انتخاب خواهند شد که تیم‌های انتخابی در یک رقابت دو روزه و در محورهایی که اظهار توانمندی کرده‌اند با یکدیگر رقابت خواهند داشت و نسبت به تولید محتوای دیجیتال برای بازی رایانه‌ای، نرم‌افزار تلفن همراه، وب‌سایت، نرم‌افزار چندرسانه‌ای و الگوریتم‌های پیاده‌سازی این ابزارها اقدام خواهند کرد. 
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین مسابقه و شرکت در این ماراتون می‌توانند به وبگاه مسابقه به نشانی «sharifdc.ir» مراجعه کنند. 

 

تازه ترین ها
قرارداد
1403/10/24 - 13:00- اروپا

قرارداد فناوری جدید شرکت اسرائیلی البیت با ارتش آلمان

شرکت اسرائیلی سیستم‌های البیت قراردادی برای تأمین نشانگرهای هدف لیزری با ارتش آلمان امضا کرد.

برنامه
1403/10/24 - 12:18- هوش مصنوعي

برنامه بریتانیا برای تصاحب منصب رهبری هوش مصنوعی

نخست‌وزیر بریتانیا، طرحی را برای تبدیل‌شدن بریتانیا به رهبر جهانی هوش مصنوعی ارائه خواهد کرد.

اشتباه
1403/10/24 - 09:35- هوش مصنوعي

اشتباه خنده‌دار هوش مصنوعی گوگل / بچه فیل کف دست جا می‌شود!

قابلیت هوش مصنوعی AI Overview گوگل که خلاصه‌ای از نتایج وب درمورد موضوع خاصی را ارائه می‌کند و به سؤالات پاسخ مستقیم می‌دهد، در اشتباهی جدید تصویری نمایش داده که بچه فیل کوچکی را نشان می‌دهد. این بچه فیل کف دست انسان جا شده است.