ماینکرافت، هدف بیشترین تهدیدات سایبری دسکتاپ
به گزارش کارگروه حملات سایبری خبرگزاری سایبربان، آخرین گزارش شرکت امنیت سایبری کسپرسکی میگوید که بازیکنان ماینکرافت (Minecraft) بیشترین هدف تهدیدات امنیت سایبری بازیها بودهاند.
این بر اساس داده های 1 ژوئیه 2022 تا 1 ژوئیه 2023 است.
این گزارش نشان داد که در طول سال، از میان 4.1 میلیون حمله سایبری به دسکتاپ مرتبط با بازی که شناسایی شد، 130619 کاربر ماینکرافت تحت تأثیر قرار گرفتند.
در مقایسه، این بازی 70 درصد از خطرات امنیتی بازی را به خود اختصاص داده است و رابلاکس (Roblox) با 30367 کاربر تحت تأثیر، 20 درصد دیگر را بر عهده دارد.
بازی کانتر استرایک: گلوبال آفنسیو (Counter-Strike: Global Offensive)، 23429 بازیکن تحت تاثیر داشت که 5٪ این جمعیت را تشکیل می دادند.
در همین حال، بازی پابجی (PUBG) 3 درصد از تهدیدات را جمع آوری کرده و نزدیک به 6 هزار بازیکن آن تحت تأثیر قرار گرفتند.
در مورد بازی های موبایل، کسپرسکی تشخیص داد که 80128 بازیکن ماینکرافت تحت تأثیر قرار گرفته اند.
این رقم 90 درصد از تهدیدات امنیتی بازی های موبایلی گزارش شده را تشکیل می دهد.
در میان روشهای مورد استفاده برای فریب دادن بازیکنان در تهدیدات امنیتی، این گزارش مشخص کرد که صفحات توزیع بازیهای جعلی، هدایای رایگان دروغین، و پیشنهادات غیرقانونی برای تولید ارز درون بازی در حملات فیشینگ استفاده شدهاند.
این گزارش با روشهایی به پایان رسید که به محافظت از کاربران کوچکتر از جمعیت بازی ماینکرافت کمک میکند.
نگهبانان میتوانند فعالیتهای آنلاین کودکان را با دقت بیشتری رصد کنند، درباره تهدیدات امنیتی بحث کنند، مراقب حملات فیشینگ باشند و فقط بر دانلود بازیها از فروشگاههای رسمی تأکید کنند.