about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
هوش
1403/08/29 - 07:56- هوش مصنوعي

هوش مصنوعی و دانش‌آموزان؛ تحولی که باید برای آن آماده شد

آموزش و پرورش، به خصوص مدارس به عنوان مهم‌ترین بستر تربیت نسل آینده، نقش کلیدی در آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به دنیای هوش مصنوعی دارد. اکنون هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

انتشار شده در تاریخ

لمس واقعیت مجازی!

به گزارش واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ واقعیت مجازی نوعی فناوری است که کاربر را به‌طور کامل از دنیای واقعی جدا کرده و او را در دنیایی مجازی قرار می‌دهد.
زمانی که هدست‌های واقعیت مجازی روی سر کاربر قرار می‌گیرد، چشم‌ها و گوش‌های او را درگیر می‌کند؛ اما بدن کاربر همچنان آزاد بوده و با لمس محیط واقعی، مغز را دچار سردرگمی کرده و به‌سختی این دو محیط را از هم تفکیک می‌کند.
این موضوع مشکلات روانی و خستگی ذهنی زیادی را به‌مرور زمان ایجاد می‌کند. محققان در زمان آزمایش متوجه شده‌اند، مدتی طول می‌کشد تا بعد از این که کاربر هدست را از سر برداشت به محیط واقعی برگردد. در یکی از این آزمایش‌ها کاربر با برگشت به دنیای واقعی حتی از راه رفتن روی فرش خانه‌ی خود نیز وحشت داشت.
گروهی از محققان اسکاتلندی نوعی لباس با پوشش کامل را برای ورود به واقعیت مجازی طراحی کرده‌اند. این لباس تسلاسوییت (Teslasuit) نام دارد.
تسلا سوییت تمام بدن را پوشش داده و تمام تجربه‌های فیزیکی و ضرباتی که در زمان تماشای فیلم یا بازی به بدن کاربر وارد می‌شود را در زمان واقعی شبیه‌سازی می‌کند.
این لباس از طریق ارتباط بلوتوثی که با استفاده از یک کمربند دور کمر کاربر پیچیده شده است، کار می‌کند. این وسیله تمام اتفاقات موجود در دنیای مجازی را به شبیه‌سازی تحریکات الکترونیکی برای بدن تبدیل می‌کند. این اتفاقات می‌توانند، از به آغوش کشیدن یک نفر تا احساس اصابت گلوله به نقطه‌ای از بدن فرد متفاوت باشد.
محققان اعلام کرده‌اند که برای شبیه‌سازی هر چه دقیق‌تر تماس‌های فیزیکی، 52 نقطه‌ی تعامل مختلف را در لباس در نظر گرفته‌اند. این لباس امکان احساس آب و هوا را نیز به کاربر میئدهد. با وجود این، کاربران می‌توانند با برنامه‌نویسی شخصی برای این لباس نقاط تعامل این لباس یکپارچه را افزایش دهند.
یکی از محققان گفته است: «لباس ما به کاربرها امکان احساس لمس و تعامل با اشیا با اشیا در دنیای مجازی را فراهم می‌کند. این لباس هوشمند و یکپارچه، به بازیکن‌ها اجازه می‌دهد نسبت به فناوری‌های امروزی، تجربه‌ای متفاوت از انجام بازی‌های ویدئویی به دست بیاورند.»

 

تازه ترین ها
همکاری
1403/10/24 - 08:32- امنیت زیرساخت

همکاری ترند میکرو و اینتل برای مقابله با تهدیدات سایبری

شرکت ترند میکرو از همکاری جدید خود با اینتل خبر داد. این همکاری به‌منظور کمک به مشتریان سازمانی مشترک طراحی شده تا سیستم‌های حیاتی خود را در برابر تهدیدات مخفیانه مانند بدافزارهای بدون فایل و باج‌افزارهای پیشرفته محافظت کنند.

حمله
1403/10/24 - 08:19- جرم سایبری

حمله سایبری به دانشگاه آیندهوون؛ توقف آموزش در قلب صنعت تراشه

دانشگاه هلندی تحت حمایت هولدینگ ای اس ام ال که در جنگ تراشه آمریکا-چین موثر است، پس از حمله سایبری کلاس‌ها را متوقف کرد.

حمله
1403/10/24 - 07:44- جرم سایبری

حمله مجدد هکرهای روسی به زیرساخت‌های ایتالیا

پس از بازدید زلنسکی از ایتالیا، هکرهای طرفدار روسیه موسوم به «NONAME057» دوباره ایتالیا را هدف قرار دادند.