about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

انتشار شده در تاریخ

قدم زدن در واقعیتی که مجازی است

واقعیت مجازی ضیافتی برای چشم‌ها و گوش‌ها است؛ اما باقی اعضای بدن چطور؟

به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان، به نقل از Digitaltrends؛ شرکت‌ها در حال آزمایش روش‌هایی برای ترکیب حس لامسه با تجارب واقعیت مجازی هستند و درحالی‌که محصولاتی مانند دستکش‌های شبیه‌سازی  این حس، فناوری جالبی به شمار می‌رود، استارت‌آپ اسکاتلندی تسلاسوت (Teslasuit) تمام تماس‌های بدن را از طریق فشار به سیستم عصبی در واقعیت مجازی شبیه‌سازی می‌کند تا مردم را در این محیط به‌طور کامل غوطه‌ور کنند.

مایکل چاک (Mikhalchuk) مدیر ارشد اجرایی تسلاسوت، گفت:

لباس ما با استفاده از سامانه بازخورد لمسی، کاربران خود را به دنیای داخل بازی می‌برد. این فناوری تمام اعضای بدن را پوشش می‌دهد. در حال حاضر با داشتن 68 حسگر، در حال برنامه‌ریزی برای افزایش این تعداد پس از رسیدن به سطح مصرف‌کننده هستیم. این فناوری حس‌های متفاوتی از قبیل سکته مغزی و ضربه‌های سنگین را به کاربر خود القا می‌کند؛ اما تأثیر ضربه سخت برای جلوگیری از آسیب‌رسانی، به قدرت بدنی کاربر محدود می‌شود.

به‌صورت تئوری، زمانی که به دیوارها برخورد داشته باشید آن را احساس می‌کنید. به گفته پژوهشگران:

فناوری یادشده به افراد توانایی لمس کردن و احساس کردن اشیا در دنیای مجازی را می‌دهد.

سامانه بازخورد لمسی همانند فیزیوتراپی با انتقال مستقیم نیروی برق به سیستم عصبی، دنیای واقعی را به‌صورت ملموس القا می‌کند؛ بنابراین افراد می‌توانند همه‌چیز را در محیط مجازی احساس کنند. به‌احتمال‌زیاد این لباس ممکن است در زمینه واقعیت مجازی مفید باشد؛ اما در همانطور که مایکل چاک فکر می‌کند در حال حاضر این بازار ،  به‌آرامی به پتانسیل خود نزدیک می‌شود.

مدیر ارشد اجرایی این فناوری افزود: هدست های کافی برای بازار مصرف‌کننده وجود ندارد. واقعیت مجازی دیگری نیاز به سخت افزار جانبی ندارد و تسلا سوت از همان ابتدا کاربر را غرق دنیای مجاز می‌کند. این فناوری از بازی‌های چند نفره نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین کاربران سراسر جهان می‌توانند با هم تعامل کنند.

تسلاسوت شروع به ارسال کیت‌های توسعه‌دهنده برای طراحان بازی کرد و امیدوار است که نمونه‌های مصرف‌کننده در سال 2019 در دسترس باشد. بازخورد کامل لمسی یکی از ارتباطات گم‌شده در واقعیت مجازی به شمار می‌رود.
 

تازه ترین ها
محافظت
1403/12/07 - 09:14- آسیا

محافظت از زیرساخت‌های دیجیتال و تقویت امنیت سایبری در عربستان

عربستان سعودی برای مقابله با تهدیدات سایبری، محافظت از زیرساخت‌های دیجیتال و تقویت امنیت سایبری را در دستور کار خود قرار داد.

ممنوعیت
1403/12/07 - 08:41- اقیانوسیه

ممنوعیت کاربرد نرم‌افزار کسپرسکی در سازمان‌های دولتی استرالیا

استرالیا استفاده سازمان‌ها و نهادهای دولتی از نرم‌افزار کسپرسکی را با ادعای نگرانی‌های جاسوسی از جانب روسیه ممنوع کرد.

ادعای
1403/12/07 - 08:19- تروریسم سایبری

ادعای مؤسسه صهیونیستی آلما درباره واحد ۳۰۰ سازمان جنگ الکترونیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ پروپاگاندای رژیم اشغالگر برای توجیه تجاوزات سایبری در منطقه

مؤسسه تحقیقاتی اسرائیلی آلما در مقاله‌ای ادعا کرد که برخی یگان‌های ایران از جمله واحد 300 درگیر کمک‌های نظامی برای احیای حزب‌الله هستند.