about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
هوش
1403/08/29 - 07:56- هوش مصنوعي

هوش مصنوعی و دانش‌آموزان؛ تحولی که باید برای آن آماده شد

آموزش و پرورش، به خصوص مدارس به عنوان مهم‌ترین بستر تربیت نسل آینده، نقش کلیدی در آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به دنیای هوش مصنوعی دارد. اکنون هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مانند فیس بوک( که جدیدا نام خود را به Meta تغییر داده)، متاورس را دنیایی مجازی و سه بعدی معرفی کردند که افراد در آن می‌توانند با استفاده از آواتارها با یکدیگر آشنا شده و تعامل داشته باشند.

به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان ؛ شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مانند فیس بوک( که جدیدا نام خود را به Meta تغییر داده)، متاورس را دنیایی مجازی و سه بعدی معرفی کردند که افراد در آن می‌توانند با استفاده از آواتارها با یکدیگر آشنا شده و تعامل داشته باشند. کاربران نیز بلافاصله شروع به مقایسه این دنیای جدید با دنیای بازی‌های ویدیویی کردند. مدیرعامل مایکروسافت این هفته اعلام کرد که تجربه این شرکت در زمینه بازی‌های ویدیویی در دنیای متاورس کارآمد خواهد بود.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت جدیدا در مصاحبه‌ای با نشریه Financial Times شرکت کرد و در این مصاحبه از پتانسیل‌های متاورس و شباهت‌های آن با دنیای بازی‌های ویدیویی صحبت کرد. وی در آخر صحبت‌های خود نتیجه گیری کرد که این دو مقوله عملا در یک دسته بندی قرار می‌گیرند.

نادلا در این جلسه به ۲۰ سال تجربه کنسول بازی ایکس‌باکس و طیف متنوع بازی‌هایی که مخصوص این کنسول توسط مایکروسافت ساخته شد، اشاره کرد و گفت:« خیلی زود زمانی می‌رسد که آواتارها یا هولوگرام‌های ما یا حتی نسخه دو بعدی از آنها، به جای ما در اتاق کنفرانس جلسه تشکیل خواهند داد.»

نادلا در ادامه اعلام کرد که  ابزارهای ساخت بازی به زودی در دسترس طیف گسترده‌تری از کاربران متاورس قرار خواهد گرفت. یکی از مثال‌هایی که نادلا در این جلسه به آن اشاره کرد، نسخه شبیه سازی یک کارخانه دیجیتالی بود. به عقیده نادلا، نسل جدید همین حالا نیز به استفاده از آواتارها در دنیای بازی‌های ویدیویی عادت دارند و به همین دلیل  استفاده از آواتارها در دیگر زمینه‌ها نیز برای آنها ساده‌تر خواهد بود.

نادلا در ادامه مصاحبه طولانی  خود، به دیگر موضوعات نیز اشاره کوتاهی کرد مثلا آینده بازار کار شغل‌های دور کاری و اینترنتی که افراد تنها با استفاده از آواتارهای خود می‌توانند هویت‌های ثابت داشته و وظایف شغلی خود را از طریق آنها انجام دهند.

بر اساس گزارش‌های جدید، عملی کردن ایده‌های مایکروسافت در دنیای متاورس برای این شرکت دردسر ساز شده است. مایکروسافت عرضه نسخه جدیدتر HoloLens که با همکاری سامسونگ طراحی شده را کنسل کرد و بسیاری از کارمندان این حوزه، با هدف پیوستن به Meta، مایکروسافت را ترک کردند.

تازه ترین ها
استفاده
1403/10/24 - 09:15- هوش مصنوعي

استفاده رژیم صهیونیستی از "هوش مصنوعی" برای کشتار در غزه

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی، ماجرای استفاده رژیم صهیونیستی از فناوری برای کشتار را تشریح کرد و خواستار ورود مجامع بین المللی برای توقف این کشتارها شد.

تسهیل
1403/10/24 - 09:12- سایرفناوری ها

تسهیل کار برای متخصصان قضایی؛ «بازسازی مجازی صحنه جرم» با فناوری واقعیت مجازی امکان پذیر شد

صحنه جرم بر اساس نقشه محل وقوع جرم با نرم افزار طراحی شده در مرکز تحقیقات پزشکی قانونی و بهره گیری از تصاویر ۳۶۰ درجه مسطح در عرض چند دقیقه به صورت مجازی بازسازی می شود.

تأثیر
1403/10/24 - 09:03- جرم سایبری

تأثیر سرقت داده از شرکت اسکولاستیک بر 4.2 میلیون نفر

یک هکر به شبکه ناشر آموزشی مشهور آمریکایی، اسکولاستیک، نفوذ کرده و اطلاعات تماس و آدرس بیش از 4.2 میلیون مشتری را سرقت کرده است.