about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
هوش
1403/08/29 - 07:56- هوش مصنوعي

هوش مصنوعی و دانش‌آموزان؛ تحولی که باید برای آن آماده شد

آموزش و پرورش، به خصوص مدارس به عنوان مهم‌ترین بستر تربیت نسل آینده، نقش کلیدی در آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به دنیای هوش مصنوعی دارد. اکنون هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

به گفته کارشناسان، روسیه در سال 2024 مرکز جهانی بازی‌های سایبری خواهد بود.

به گزارش کارگروه بین‌الملل سایبربان؛ روسیه، از کوبا برای شرکت با تیم‌های خود در رویداد بازی‌های آینده (Games of the Future)، که در آن ورزش‌های سنتی با بازی‌های سایبری و استفاده از فناوری بالا ترکیب می‌شود، دعوت رسمی به عمل آورد.

دیمیتری چرنیشنکو (Dmitri Chernyshenko)، معاون نخست وزیر روسیه در پایان نشست یازدهم کمیته تجاری روسیه و کوبا بر تمایل کشورش برای حضور جوانان کوبایی در بازی‌های فوق‌الذکر، که در شهر کازان در مارس 2024 برگزار می‌شود، تأکید کرد.

چرنیشنکو در دیدار با میگل دیاز کانل (Miguel Díaz-Canel)، رئیس جمهور کوبا گفت :

«ما از شرکت ورزشکاران در بازی‌های آینده قدردانی می‌کنیم.»

در همین راستا، ریکاردو کابریساس (Ricardo Cabrisas)، معاون نخست وزیر دولت کوبا، در سخنرانی خود در جلسه بیستم کمیسیون بین دولتی هر 2 کشور، خاطرنشان کرد که کشورش از ارائه مسابقات بین‌المللی چند ورزشی Games of the Future استقبال می‌کند. کابریساس، که ریاست وزارت تجارت خارجی و سرمایه‌گذاری خارجی را نیز بر عهده دارد، به دعوت برای حضور در یک جشنواره بین‌المللی ورزشی دانشگاهی با تیم‌هایی از گروه بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) اشاره کرد.

وی اظهار داشت که در این رویداد همچنین ورزشکارانی از کشورهای سازمان همکاری شانگهای و کشورهای مشترک‌المنافع حضور خواهند داشت.

ورزش‌های الکترونیکی، که به آن ورزش‌های سایبری نیز می‌گویند، مسابقات حرفه‌ای بازی‌های ویدئویی هستند که در بین جوانان محبوبیت روزافزون دارند، گرچه سایر سنین نیز به این ورزش‌ها توجه می‌کنند؛ ورزش‌های الکترونیکی شامل تعامل ورزش، فناوری، رسانه و سرگرمی است که حجم بازار جهانی آن نزدیک به یک تریلیون دلار است، در حالیکه مخاطبان جهانی حدود 500 میلیون نفر تخمین زده می‌شوند.

روسیه به ویژه میزبان تورنمنت‌های ملی و بین‌المللی بزرگی بوده است و ورزشکاران این کشور در رشته‌های محبوبی مانند «Dota 2» و «CS:GO» و غیره پیروز شده‌اند.

قبل از مسابقه در ماه مارس سال آینده، رویدادهای فیگیتال لایو (Phygital Live)، ترکیبی از ورزش‌های کلاسیک و سایبری، در ماه فوریه گذشته در خاک روسیه برگزار شد و قرار است نوامبر آینده نیز برگزار شود.

رشته‌هایی مانند «Phygital-soccer» (فیفا+مینی فوتبال)، «Phygital-basketball» (NBA2K + streetball)، «Phygital-hochkey» (NHL + 3×3 hockey) و «Phygital-races» (Asseto Corsa + kart racing) در این مسابقات ارائه شده‌اند.

منبع:

تازه ترین ها
تشکیل
1403/10/23 - 15:15- آسیا

تشکیل سازمان امنیت سایبری در ترکیه

ترکیه با هدف ارتقای امنیت سایبری ملی سازمان ریاست امنیت سایبری را تأسیس کرد.

دبی
1403/10/23 - 13:08- هوش مصنوعي

دبی میزبان رقابت برترین توسعه دهندگان بازی هوش مصنوعی

دبی میزبان رویدادی برای رقابت برترین توسعه دهندگان بازی هوش مصنوعی در 23 ژانویه امسال خواهد بود.

تولید
1403/10/23 - 12:55- آمریکا

تولید تراشه‌های ۴ نانومتری در آمریکا

شرکت صنایع نیمه‌رسانا تایوان، تولید تراشه‌های ۴ نانومتری را در آریزونا آمریکا آغاز می‌کند.

مطالب مرتبط

در این بخش مطالبی که از نظر دسته بندی و تگ بندی مرتبط با محتوای جاری می باشند نمایش داده می‌شوند.