حمله سایبری روی 75 درصد گیمرهای هندی
به گزارش کارگروه بینالملل سایبریان؛ کارشناسان معتقدند که با افزایش محبوبیت بازیهای آنلاین، امنیت سایبری گیمرها در یک منطقه نگران کننده شده است.
به گفته شرکت امنیت سایبری «NortonLifeLock»، 75 درصد از گیمرهای مورد بررسی در هند حمله سایبری به حساب بازی خود را تجربه کردهاند. حدود 35 درصد از آنها نرمافزارهای مخرب را در یک دستگاه بازی و 29 درصد دسترسی غیرمجاز به حساب بازی آنلاین را شناسایی کردند.
بیش از 6 نفر از هر 10 گیمر گفتند که بازی را در طول همهگیری کووید-19 آغاز کردند. حدود 60 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که زمان بازی آنها در طول همهگیری افزایش یافته است.
«گزارش بینش امنیت سایبری نورتون : انتشار ویژه، بازی و جرایم سایبری» در سال 2021 بهوسیله «The Harris Poll» در میان 703 گیمر بزرگسال هندی انجام شد.
بازار جهانی بازیهای موبایل در ماه اکتبر 2021 شاهد 4.5 میلیارد دانلود در سراسر اپ استور (App Store) و گوگل پلی بود.
بیش از 4 مورد از هر 5 نفری که حمله سایبری را تجربه کردند، اظهار داشتند که از نظر مالی تحت تأثیر قرار گرفتهاند و به طور متوسط 7894 روپیه از دست دادهاند.
مزیت رقابتی
در این گزارش آمده است : «بازیکنندگان همچنین تمایل دارند که اقدامات مختلفی را انجام دهند که میتواند امنیت خود یا دیگران را به خطر بیندازد، صرفاً برای اینکه به خود برتری رقابتی بدهند.»
هند، دومین بازار بزرگ جهانی دانلود اپلیکیشن در سال 2021
طبق مطالعات انجام شده، از هر 5 گیمر، 2 نفر اعلام کردند که اگر بدانند که این کار به آنها مزیت رقابتی میدهد، احتمالاً حساب یکی از دوستان، اعضای خانواده یا شریک عاشقانه خود را هک میکنند؛ 56 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که احتمالاً از یک حفره یا اشکال در یک بازی سوءاستفاده می کنند؛ حدود 48 درصد به فکر پرداخت هزینه برای در اختیار گرفتن حساب بازی یک کاربر دیگر هستند؛ 46 درصد به فکر تقلب در حساب یا دستگاه بازی دیگران هستند و 39 درصد نیز گفتند که هک کردن حساب بازی یک بازیکن تصادفی را در نظر دارند.
امنیت شخصی
بیش از 2 نفر از هر 5 گیمر فریب خوردهاند و امنیت شخصی خود را با دانلود بدافزار روی دستگاه (28 درصد) یا به اشتراک گذاری اطلاعات حساب آنلاین (26 درصد) به خطر انداختهاند.
علاوه بر این، از هر 5 گیمر یک نفر مورد دزدی قرار گرفته و اطلاعات شخصی آنها به سرقت رفته و بدون رضایت آنها به صورت آنلاین پست یا به اشتراک گذاشته شده است؛ تقریباً از هر 4 گیمر هندی، 3 نفر اظهار داشتند که هرگز دچار کلاهبرداری بازی نمیشوند و بیش از نیمی از آنها توافق نظر داشتند که به امنیت دستگاههای بازی خود زیاد فکر نمیکنند.
ریتِش چوپرا (Ritesh Chopra)، مدیر فروش و بازاریابی میدانی «NortonLifeLock» در هند و کشورهای انجمن آسیای جنوبی برای همکاری منطقهای (SAARC)، گفت :
«گزارش ما نشان میدهد که بازی آنلاین فقط در مورد سرگرمی و بازی نیست. در زمینه مجازی باید اقدامات احتیاطی را برای محافظت از اطلاعاتی که به اشتراک میگذاریم انجام دهیم تا در برابر حملات سایبری آسیبپذیر نشویم.»
چوپرا خاطرنشان کرد :
«طبق نظرسنجی ما برای بیش از نیمی از پاسخ دهندگان (هزینهها، 60 درصد، آیتمهای درون بازی، 58 درصد)، بازیهای آنلاین نگرانیهایی از جمله هزینههای پنهان و ارز درون بازی، کاراکترها، یا سایر موارد گم شده یا دزدیده شده را به همراه دارند؛ در این زمانهای چالشبرانگیز، به روز ماندن و آگاهی از تهدیداتی که میتواند امنیت و حریم خصوصی شما را در این دنیای دیجیتال پیچیده به خطر بیندازد، بسیار اهمیت دارد.»