تعطیلی استودیو بازی استادیا – گوگل تغییر مسیر میدهد
به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان ؛ پس از آنکه جید ریموند، یکی از فعالان حوزه تولید بازی و کسی که گوگل او را به عنوان رئیس بخش توسعه بازی استخدام کرده بود، اعلام کرد قصد دارد این شرکت را ترک کند، شرکت گوگل از ساخت بازیهای خود برای استادیا دور شد و حالا در حال تعطیلی استودیوهای خود در مونترال و لس آنجلس است. فیل هریسون، معاون رئیس بخش استادیا در پست اعلام کرده است که گوگل به سرمایهگذاری از این سرویس ادامه خواهد داد.
دلیل تعطیلی استودیو بازی استادیا گوگل
هریسون گفته است که خلق بازیهایی در کلاس بهترینها از صفر، سالها زمان برده و نیاز به سرمایهگذاری قابل توجهی دارد. او گفته است که تمرکز بر فناوری اثبات شده استادیا در کنار عمقتر کردن همکاری با شرکا در کنار توقف سرمایهگذاری بر روی بازیهای انحصاری توسط تیم SG&E برنامه آینده تیم آنها خواهد بود.
گوگل اول استودی استادیا را در سال 2019 در مونترال تأسیس کرد و در همان سال برای تقویت تیم، Typhoon Studios، شرکت توسعه دهنده بازی Journey to the Savage Planet را خریداری کرد. پس از آن در ماه مارچ 2020 گوگل از استودیو لس آنجلس استادیا رونمایی کرد. هریسون گفته است که بیشتر اعضای تیم پس از این تصمیم، سمتهای جدیدی را بر عهده خواهند گرفت و گوگل به آنها برای یافته موقعیت شغلی جدید کمک خواهد کرد. SG&E در طول فعالیت خود چندین بازی انحصاری برای استادیا از جمله Orcs Must Die! 3، Outcasters و Submerged: Hidden Depths را معرفی کرد.
طبق گفته هریسون، گوگل معتقد است که همکاری با توسعه دهندگان و ناشران بازی برای آوردن بازیها به پلتفرم اختصاصی خود بهترین تصمیم برای این کسب و کار در بلندمدت است. در ماه نوامبر سال گذشته، مدیر بازیهای استادیا، Jack Buser گفته بود که 400 بازی در حال اجرا در این سرویس است که از عناوین انحصاری استادیا در میان آنها میتوان به Harmonix و Supermassive اشاره کرد.