about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
هوش
1403/08/29 - 07:56- هوش مصنوعي

هوش مصنوعی و دانش‌آموزان؛ تحولی که باید برای آن آماده شد

آموزش و پرورش، به خصوص مدارس به عنوان مهم‌ترین بستر تربیت نسل آینده، نقش کلیدی در آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به دنیای هوش مصنوعی دارد. اکنون هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

انتشار شده در تاریخ

ایجاد حافظه برای هوش‌های مصنوعی

به گزارش واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ آزمایشگاه دیپ‌مایند گوگل (DeepMind) با همکاری کالج سلطنتی لندن ، الگوریتمی ایجاد کرده است که به سامانه‌های یادگیری ماشینی شرکت‌های فناوری حافظه اضافه می‌کند تا امکان یادگیری مستمر در شبکه‌های عصبی فراهم شود.
با توجه به گزارش  منتشر شده از سوی دیپ‌مایند، الگوریتم یاد شده تثبیت وزن الاستیک (elastic-weight consolidation)  نام داشته و با هدف رفع مشکل «فراموشی مصیبت‌بار» (catastrophic forgetting) در شبکه‌های عصبی، توسعه یافته است. این فناوری با الگوبرداری بر پایه‌ی نظریه‌های علوم اعصاب و مهارت‌های یادگیری و حفظ خاطرات مغز انسان و پستانداران به وجود آمده است.
محققان در زمان آزمایش الگوریتم تثبیت وزن الاستیک، یک عامل ایجاد کردند تا به انجام بازی‌های ویدئویی بپردازد. هنگامی که از این الگوریتم استفاده نمی‌شود، تجربه‌ی کسب شده توسط عامل نام برده به سرعت فراموش می‌گردد؛ اما در زمان استفاده از فناوری بالا هوش‌های مصنوعی مدت‌زمان بیشتری تجربه‌ی خود را به خاطر می‌سپارند.
آزمایش بالا نشان داد ایجاد حافظه برای هوش‌های مصنوعی باعث می‌شود تا آن‌ها در زمان انجام یک بازی از تجربیات خود برای انجام بهتر نوبت‌ها یا سرگرمی‌های بعدی استفاده کرده و عملکرد بهتری از خود نشان بدهد.
در گزارش منتشر شده آمده است: «توانایی یادگیری وظایف بدون فراموش کردن آن‌ها، یکی از اصلی‌ترین موضوعات هوش بیولوژیکی و مصنوعی است.»
دیپ‌مایند، در سال 2014 شروع به توسعه‌ی الگوریتم یادگیری ماشینی کرد که می‌تواند بازی‌های کنسول آتاری را انجام بدهد. در حالی که این الگوریتم تلاش می‌کرد نحوه‌ی انجام سرگرمی را یاد بگیرد، در بعضی مواقع انسان‌ها عملکرد بهتری از خود نشان می‌دادند. برای رفع این موضوع محققان مجبور به ایجاد نوعی شبکه‌ی عصبی فرعی شدند که اطلاعات هوش اصلی را در خود نگاه می‌دارد تا تجربه‌ی کسب شده از بین نرود.
محققان آزمایشگاه یاد شده گفتند: «من نشان دادیم که قوانین آموزشی می‌توانند به‌گونه‌ای اصلاح شوند که برنامه‌ها در زمان انجام کارهای جدید، وظایف گذشته‌ی خود را همچنان به خاطر داشته باشند. این یک گام مهم برای ایجاد برنامه‌های هوشمندتر است که قادر به یادگیری تدریجی و انطباقی هستند.»

 

تازه ترین ها
برنامه
1403/10/24 - 21:25- آسیا

برنامه دولت چین برای نظارت بر پلتفرم‌های آنلاین

دولت چین برای نظارت بر پلتفرم‌های آنلاین و تجارت الکترونیک برنامه‌ریزی می‌کند.

درخواست
1403/10/24 - 19:24- هوش مصنوعي

درخواست شرکت اوپن اِی آی از ایالات متحده

شرکت اوپن اِی آی از ایالات متحده می‌خواهد که بودجه هوش مصنوعی را در اولویت قرار دهد.

تشدید
1403/10/24 - 18:28- آسیا

تشدید تمرکز شرکت‌های استرالیایی بر بیمه سایبری

به گفته کارشناسان، شرکت‌های بیشتری در استرالیا نسبت به قبل به دنبال بیمه سایبری هستند.

مطالب مرتبط

در این بخش مطالبی که از نظر دسته بندی و تگ بندی مرتبط با محتوای جاری می باشند نمایش داده می‌شوند.