about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
هوش
1403/08/29 - 07:56- هوش مصنوعي

هوش مصنوعی و دانش‌آموزان؛ تحولی که باید برای آن آماده شد

آموزش و پرورش، به خصوص مدارس به عنوان مهم‌ترین بستر تربیت نسل آینده، نقش کلیدی در آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به دنیای هوش مصنوعی دارد. اکنون هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

بازی های رایانه ای از رسانه های پرطرفدار و جذاب به شمار می آید. در این گزارش به ارائه راهکارهایی برای غلبه بر تهدیدات این نوع بازی ها می پردازیم.

به گزارش کارگروه بین الملل سایبربان ؛ امروزه بدون تردید رسانه ها در امنیت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشورها ایفا می کنند و در میان رسانه ها به جرأت می توان گفت رسانه نوظهور بازی های رایانه ای با قابلیت ها و ویژگی های خاص خود، ضریب تأثیرگذاری و نفوذ خود را حتی نسبت به رسانه هایی چون سینما و تلویزیون افزایش داده است و به خاطر سهولت و جذابیت، به عنوان یک رسانه محبوب و پرطرفدار توانسته است از نظر جذب مخاطبان جوان و پرانرژی به طور جدی با هالیوود رقابت کرده و جوانان و نوجوانان را به عنوان جامعه هدف خود انتخاب نماید.

جذابیت و پرطرفدار بودن بازی های رسانه ای باعث شده، نظام سلطه از این رسانه استفاده کرده و آن را در راستای نیل به اهداف غیر انسانی و پلید خودشان قرار بدهند؛ در این باره مقام معظم رهبری می فرماید:

«بازی های رایانه ای به شوالیه های مجازی قدرتمند و جذاب ناتوی فرهنگی و جنگ صلیبی غرب تبدیل شده اند که در حال تخریب و تغییر تدریجی ارزش ها و هنجارهای انقلاب اسلامی و جهان اسلام هستند. این شوالیه های رایانه ای در جنگ های صلیبی قرن جدید بدون هیچ گونه حساسیتی تا عمق خانه هایمان نفوذ کرده اند و ما در بی خبری با آغوشی باز به استقبال آنها رفته ایم و حتی در حال پرداخت هزینه مالی حضورشان نیز هستیم.»

با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری می توان گفت در واقع این بازی ها دیگر ابزاری تنها برای سرگرمی نبوده و به ابزار تبلیغاتی مهمی در دست نظام های سیاسی تبدیل شده اند که در بطن خود، هدف و بیانی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را دنبال می کنند. امروزه عده زیادی اوقات فراغت خود را با این بازی ها می گذارنند. صنعت جدید و نوپای بازی های ریانه ای با تبلیغ انواع کجروی های اجتماعی نظیر خشونت، قتل، دین ستیزی، بی پروایی جنسی، ترویج مصرف مواد اعتیاد آور و ممنوعه، اهداف خود را به صورت مستقیم و غیرمستقیم القاء می کنند.

با توجه به تهدیدات متعدد بازی های رایانه ای که می تواند داشته باشد، پیشنهادات زیر برای مدیریت و سازماندهی بازی های رایانه ای ارائه می شود:

  •  آموزش کاربران در خصوص خطرات و آسیب های جبران ناپذیر بازی های رایانه ای (مثلا در حواشی بازی ها به تبلیغات انواع مواد مخدر و روان گردان پرداخته می شود)
  • ارائه آموزش و هشدارهای لازمه در جهت عدم توجه به تبلیغات کالاهای دروغین که از سوی خاطیان امر با نام ها و کارکردهای مختلف به عناوین دیگر در بین بازی ها مورد تبلیغ قرار می گیرند.
  • تدوین قوانین سخت گیرانه برای تولیدکنندگان بازی های مرتبط با محتوای مجرمانه و مخل امنیت و برخورد شدید با خاطیان امر
  • حضور فعال پلیس فتا و دستگاه های مبارز با جرائم مواد مخدر و بازی های رایانه ای غیر مجاز در فضای اینترنتی و پاک سازی پایگاه های حاوی محتوای مجرمانه در خصوص بازی های مرتبط
  • آموزش فرهنگ استفاده از فناوری های ارتباطاتی به خصوص بازی های رایانه ای در بین رده های مختلف سنی افراد
  • تأسیس مراکزی خاص جهت اجرای بازی های جذاب و قوی و متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم اجتماعی بومی جهت رقابت با نمونه های خارجی
  • برگزاری کلاس های آموزشی در جهت آگاهی دادن به اقشار در مورد مزایای و معایب فناوری های جدید و نحوه استفاده صحیح از آنها
  • طراحی و تدوین کتاب های درسی در ارتباط با آشنایی با فناوری های جدید، بازی های رایانه ای و خطرات بالقوه آنها.
  • استفاده از تدابیر نظارتی و سالب دسترسی برای فیلترینگ نرم افزارهای هادی کاربران به بستر بازی های آنلاین مربوطه

منبع:

تازه ترین ها
تشکیل
1403/10/23 - 15:15- آسیا

تشکیل سازمان امنیت سایبری در ترکیه

ترکیه با هدف ارتقای امنیت سایبری ملی سازمان ریاست امنیت سایبری را تأسیس کرد.

دبی
1403/10/23 - 13:08- هوش مصنوعي

دبی میزبان رقابت برترین توسعه دهندگان بازی هوش مصنوعی

دبی میزبان رویدادی برای رقابت برترین توسعه دهندگان بازی هوش مصنوعی در 23 ژانویه امسال خواهد بود.

تولید
1403/10/23 - 12:55- آمریکا

تولید تراشه‌های ۴ نانومتری در آمریکا

شرکت صنایع نیمه‌رسانا تایوان، تولید تراشه‌های ۴ نانومتری را در آریزونا آمریکا آغاز می‌کند.

مطالب مرتبط

در این بخش مطالبی که از نظر دسته بندی و تگ بندی مرتبط با محتوای جاری می باشند نمایش داده می‌شوند.