about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
هوش
1403/08/29 - 07:56- هوش مصنوعي

هوش مصنوعی و دانش‌آموزان؛ تحولی که باید برای آن آماده شد

آموزش و پرورش، به خصوص مدارس به عنوان مهم‌ترین بستر تربیت نسل آینده، نقش کلیدی در آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به دنیای هوش مصنوعی دارد. اکنون هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

کلاب‌هاوس جلوه‌های صوتی فضایی یا فراگیر (Spatial Audio) را به پلتفرم خود اضافه می‌کند که به موجب آن، صدای پخش شده دیگر فلت (Flat) نخواهد بود و کاربران حس واقعی‌تری را در گفتگو در روم‌های صوتی تجربه خواهند کرد.

به گزارش کارگروه شبکه های اجتماعی سایبربان؛ تابستان امسال کلاب‌هاوس دستاوردهای بسیاری برای کاربران خود داشت و علاوه بر اینکه این پلتفرم در دسترس کاربران اندرویدی قرار گرفت، با ویژگی‌های جدیدی نیز به‌روز شد. اکنون این شرکت قصد دارد برگ برنده‌ دیگری را به نمایش بگذارد تا تجربه صوتی بهتری را فراهم کند.

با اضافه شدن جلوه‌های صوتی فضایی، به نظر می‌رسد بلندگوهای مختلفی در روم‌ قرار دارند و صدا از موقعیت‌های فیزیکی مختلف به گوش می‌رسد که حس زنده بودن فضا را تداعی می‌کند.

«جاستین اوبرتی» پس از بیش از یک دهه حضور در گوگل، در ماه مه به عنوان مدیر فناوری به کلاب‌هاوس پیوست. وی رهبری تیم هنگ‌اوتس و توسعه گوگل Duo را برعهده داشت و اخیرا نیز روی پلتفرم بازی ابری گوگل استادیا کار می‌کرد. وی همچنین استاندارد WebRTC را توسعه داده است.

وی معتقد است در روم‌های صوتی می‌توان تجربه مشابهی با فضای فیزیکی ایجاد کرد. این کار با تنظیمات صوتی قابل انجام است. 

با وجودی که کلاب‌هاوس یا بسیاری دیگر برنامه‌های چت صوتی، در فضای مجازی افراد بسیاری را گرد هم جمع کرده‌‌اند، ولی معمولا در چنین فضاهایی صدا به صورت فلت پخش می‌شود که تجربه کاربری خوشایندی نیست.

اما می‌توان با فناوری‌های جدید صوتی، امکانی را فراهم کرد که فضای روم‌های صوتی واقعی‌تر به نظر برسد و صدا به گونه‌ای پخش شود که گویی کاربران از قسمت‌های مختلف فضای جلسه صحبت می‌‌کنند و با این رویکرد مشکل فلت بودن صدا را برطرف کرد.

کلاب‌هاوس با الگوبرداری از مدل پخش صدا در اتاق جلسات واقعی و فیزیکی، فضای واقعی‌تری را برای کاربران پلتفرم خود ایجاد می‌کند تا تجربه کاربری بهتری داشته باشند. 

به همین منظور،‌ کلاب هاوس از API صوتی فضایی High Fidelity استفاده می‌کند تا بتواند چنین امکانی را فراهم کند. فناوری «HRTF High Fidelity» که مخفف «Head Related Transfer Function» است، با افزودن تاخیر زمانی بین کانال‌های استریو و تکرار صدا با فرکانس‌های بالا و پایین براساس منشا صدایی که به گوش می‌رسد، فضای روم‌های صوتی را واقعی‌تر می‌کند.

به گفته کلاب هاوس، تمام هدفون‌های سیمی و بی‌سیم از صدای فضایی پشتیبانی خواهد کرد. زمانی که در حال صحبت کردن با محصولات بلوتوثی باشید، به علت محدودیت‌های فنی نمی‌توانید چنین صدایی را بشنوید، با این حال افکت همچنان اعمال می‌شود. کلاب هاوس امیدوار است با همکاری اپل و گوگل چنین مشکلی را برطرف کند.

منبع:

تازه ترین ها
تشکیل
1403/10/23 - 15:15- آسیا

تشکیل سازمان امنیت سایبری در ترکیه

ترکیه با هدف ارتقای امنیت سایبری ملی سازمان ریاست امنیت سایبری را تأسیس کرد.

دبی
1403/10/23 - 13:08- هوش مصنوعي

دبی میزبان رقابت برترین توسعه دهندگان بازی هوش مصنوعی

دبی میزبان رویدادی برای رقابت برترین توسعه دهندگان بازی هوش مصنوعی در 23 ژانویه امسال خواهد بود.

تولید
1403/10/23 - 12:55- آمریکا

تولید تراشه‌های ۴ نانومتری در آمریکا

شرکت صنایع نیمه‌رسانا تایوان، تولید تراشه‌های ۴ نانومتری را در آریزونا آمریکا آغاز می‌کند.

مطالب مرتبط

در این بخش مطالبی که از نظر دسته بندی و تگ بندی مرتبط با محتوای جاری می باشند نمایش داده می‌شوند.