پیروزی در بازیهای رایانهای باهوش مصنوعی
به گزارش واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ استفاده از فناوری هوش مصنوعی در دنیای بازیهای رایانهای برای اولین بار آغازشده تا از این طریق پیروزی در بازی StarCraft II توسط ماشینها و با درس گرفتن از اشتباهات و شکستها ممکن شود.
گوگل فناوری DeepMind خود را در قالب برنامهای موسوم به AlphaGo به خدمت گرفته تا بتواند در این بازی پیچیده که بهار گذشته عرضه شد، موفقیت کسب کند.
گوگل میگوید برنامه مفصلی برای استفاده از هوش مصنوعی در بازیهای ویدئویی استراتژیک دارد و میخواهد از این طریق توان خودآموزی آنها برای پیشبرد بازیهای مختلف را بررسی کند.
بازی StarCraft از محبوبترین بازیهای سبک استراتژی در جهان است که توسط Blizzard Entertainment تهیهشده و در یک دهه اخیر موردتوجه بوده است. در این بازی، کاربران باید برای کنترل محیط و داشتههای خود تصمیمات مهم مختلفی بگیرند.
در این بازی شما در نقش رهبر نژاد protoss به نام Hierarch Artanis میبایست بازی را دنبال کنید . در سالهای بسیار دور شما توسط گروهی سقوط کردهاید ، ولی هماکنون صاحب یک کشتی فضایی قدرتمند به نام Golden Armada هستید و آمادهاید که جهان را اصلاح نمایید و صلح را به آن بازگردانید ولی دراینبین شیطانی باستانی به نام آمون کل کهشکان را تهدید میکند . تنها شما هستید که میتوانید دوباره نژاد protoss ها را متحد کنید و برای متوقف کردن امون به پا خیزید.