about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
هوش
1403/08/29 - 07:56- هوش مصنوعي

هوش مصنوعی و دانش‌آموزان؛ تحولی که باید برای آن آماده شد

آموزش و پرورش، به خصوص مدارس به عنوان مهم‌ترین بستر تربیت نسل آینده، نقش کلیدی در آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به دنیای هوش مصنوعی دارد. اکنون هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

شرکت امنیت سایبری NortonLifeLock پژوهشی را در مورد گیمرهای مورد هدف قرار گرفته در حملات سایبری انجام داده است که نتایج آن قابل توجه می باشد.

به گزارش کارگروه حملات سایبری سایبربان؛ طبق یک پژوهش تقریبا نیمی از تمامی گیمرها (46 درصد) قربانی حملات سایبری می شوند. در مورد گیمرهای حرفه ای این درصد به 66 می رسد.

بر اساس این پژوهش جهانی که توسط NortonLifeLock یا همان Symantec سابق انجام شد بیش از نیمی از (76 درصد) گیمرهای مورد حمله قرار گرفته، به طور میانگین 700 دلار از دست داده اند. 

به صورت تعجب برانگیزی بسیاری از گیمرها به عادات پر خطر آنلاین خود در بازی اعتراف کرده اند. از جمله این عادات می توان به استفاده از پسوردهای مشابه برای بیش از یک حساب بازی یا دستگاه و اشتراک گذاری اطلاعات شخصی حین بازی آنلاین اشاره کرد. 

برخی از گیمرها حتی مدعی شدند افزونه هایی را از وبسایت های ثالث دانلود کرده اند که این کار می تواند بسیار پر خطر باشد. ( این وبسایت ها مورد تایید شرکت سازنده بازی نمی باشد)

کدهای تقلب، آموزش دهنده ها و کدهای مخرب برای گیمرها بسیار جذاب و فریبنده هستند. کلاهبرداران از این موضوع مطلع هستند و در تلاش اند با فریب گیمرها، آن ها را ترغیب به کلیک بر روی لینک های فیشینگ یا دانلود بدافزار کنند.

پرسش های صورت گرفته از 5300 جوان گیمر در بیش از 8 کشور دنیا نتایج عجیبی را در مورد خطرات سایبری " گیمر به گیمر"  نشان می دهد. 

به عنوان مثال 27 درصد از گیمرها اعتراف کردند که برای به دست آوردن منافع رقابتی در بازی، اقدام به هک حساب بازی دوستان، خانواده و یا حتی شریک عاطفی خود کرده اند. 

این رفتار در میان گیمرهای حرفه ای شایع تر است. (42 درصد)

21 درصد از گیمرهای آمریکایی که حساب یا دستگاه بازی آن ها مورد هدف حمله سایبری قرار گرفته، به اصطلاح داکس شده اند. این بدین معناست که اطلاعات شخصی آن ها به سرقت رفته یا به صورت آنلاین در فضای عمومی منتشر شده است. 

طبق گفته محققین حتی گیمرهای حرفه ای نیز ممکن است گرفتار این مشکلات شوند بنابراین دقت در اشتراک گذاری اطلاعات و رعایت کردن جانب احتیاط امری ضروری است. 

منبع:

تازه ترین ها

اقدام اندونزی برای حفاظت از کودکان در رسانه‌های اجتماعی

اندونزی دستورالعمل‌های حفاظت از کودکان را به رسانه‌های اجتماعی اعمال خواهد کرد.

تایید
1403/10/26 - 12:49- حملات سايبری

تایید حمله سایبری به شرکت ارائه‌دهنده وام مسکن در تنسی

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده وام مسکن در جنوب شرق ایالات متحده اعلام کرد که در ماه گذشته مورد حمله سایبری قرار گرفته است، حمله‌ای که منجر به افشای حجم زیادی از اطلاعات مشتریان شده است.

تصمیم
1403/10/26 - 12:36- آمریکا

تصمیم سرنوشت‌ساز درباره رهبری مشترک سایبری آمریکا

پیتر هگست، نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای وزارت دفاع، وعده داد که به بحث‌های جاری درباره سیاست حضور یک مقام نظامی به عنوان رئیس مشترک بزرگ‌ترین سازمان جاسوسی کشور و فرماندهی عملیات جنگ سایبری دیجیتال، پایان دهد.