about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
هوش
1403/08/29 - 07:56- هوش مصنوعي

هوش مصنوعی و دانش‌آموزان؛ تحولی که باید برای آن آماده شد

آموزش و پرورش، به خصوص مدارس به عنوان مهم‌ترین بستر تربیت نسل آینده، نقش کلیدی در آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به دنیای هوش مصنوعی دارد. اکنون هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

سینمای هلند
کشور هلند هر چقدر که در صنعت پرورش گل شناخته شده، در سینما کم‌رمق و گمنام است. محدود فعالیت‌های موفقیت‌‌آمیز هلند در سینما نیز به مستندسازی باز می‌گردد. یوریس ایوِنس(1898-1989) معروف‌ترین مستندساز هلندی است. او رکورددار مسن‌ترین فیلمسازی است که یک اثر را به پایان رسانده؛ یوریس در 89سالگی موفق به انجام این مهم شد. «تئوفرانکل» و«پل ورهوفن»‌ نیز از دیگر مستندسازان شناخته شده اهل هلند هستند. در میان آثار سینمایی هلند، کتاب سیاه (Black Book) با نمره 7.7 محبوب‌ترین فیلم هلندی حاضر در فهرست imdb است. سرباز نارنجی (Soldier of Orange) با 7.6 در جایگاه دوم و خواهران دوقلو (Twin Sisters) با 7.4 امتیاز سوم هستند. با توجه به تاثیرپذیری و موقعیت ویژه هلند در جنگ جهانی، اکثر آثار شاخص سینمای این کشور از جمله سه فیلم بالا مربوط به دوره جنگ جهانی دوم هستند.
اما با گسترش پلتفرم‌های آنلاین نمایش فیلم، بازار هلند نیز از چشم غول‌های vod پوشیده نماند. یکی از جدیدترین آثار هلندی منتشره از نتفلیکس، تصاحب-The Takeover به تهیه‌کنندگی کمپانی Fiction Valley و کارگردانی آنماری ون دو موند است. فیلم‌نامه The Takeover را هانس اریک کران و تیج ون مارل به صورت مشترک به رشته تحریر در آورده‌اند. این فیلم با بودجه‌ای در حدود 200هزار یورو تولید و نخستین‌بار 1نوامبر 2022 از طریق نتفلیکس انتشار یافت. هالی مای برود، گزا ویس، فرانک لامرز، سوزان رادر، ولید بنمبارک، نورته هرلار، مارکو ارادوس، جرمیا فلمینگ، جنی هسیا و رائه وارلا به عنوان هنرپیشه در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

نقد

داستان فیلم
مل باندیسون عضو گروهی از هکرهای اخلاق‌گراست که به صورت مخفیانه با کارتل‌های خلاف و مخالف محیط زیست مبارزه می‌کنند. پس از انجام یکی از همین ماموریت‌ها، ویدئویی از یک دوربین مداربسته منتشر می‌شود که مل را در حال تیراندازی منجر به قتل نشان می‌دهد. این فیلم که توسط دیپ فیک ساخته شده توجه پلیس را به مل باندیسون جلب می‌کند. مل که از صدور حکم دستگیری خود آگاه شده به همراه نامزدش توماس متواری می‌شود. مل قصد دارد تا به پلیس ثابت کند تصاویر منتشره از او جعلی است؛ بنابراین سراغ همکار قدیمی خود بادی بنسهات می‌رود. بادی مدت‌هاست تحت تعقیب پلیس اینترپل است و در یک کارخانه متروکه در مرز بلژیک بصورت مخفیانه زندگی می‌کند.
علاوه بر پلیس، گماشته‌های یک شرکت بزرگ فناوری که هدف آخرین عملیات مل و دوستانش بودند نیز در تعقیب او هستند. این شرکت با یک کمپانی بزرگ اتوبوس‌های هوشمند خودران قرارداد همکاری امضا کرده است و از طریق سیستم هوشمند تشخیص چهره به اطلاعات مهمی از هلندی‌ها دست پیدا کرده. توطئه ساخت ویدئوی دیپ فیک از مل و متهم کردن او به قتل نیز توسط همین شرکت انجام شده است. آن‌ها با حمله به مخفیگاه بادی او را به قتل می‌رسانند و ... .

 

نقد

سینما با بودجه محدود!
با یک فیلم دویست هزار یورویی طرفیم؛ بودجه‌ای تقریبا هیچ، حتی برای ساخت یک تله‌فیلم! اما، ون دو موند با همین بودجه نیز کم‌فروشی نکرده. فیلم یک خطی قابل قبولی دارد. یک سال قبل و زمانیکه هنوز دیپ فیک ترند نشده بود آن‌را وارد داستان فیلم کرده است. جنب و جوش فیلم هم قابل قبول است. هوشمندی جذابی که کارگردان به جا آورده کشاندن فیلم به جاده و خیابان است. با این ترفند در هزینه نماهای داخلی صرفه‌جویی کرده. از این بودجه نمی‌توان توقع شخصیت‌پردازی در فیلم‌نامه را داشت. اما هوشمندی بعدی ون دو موند شکستن پیش‌زمینه ذهنی مخاطب از هکر است؛ کاراکتر بادی متفاوت از همه هکرهای لاغر و غالبا ساکتی است که در آثار دیگر دیده‌ایم. همانها که معمولا روان گردان هم مصرف می‌کنند. کاراکتر بادی یک پیرمرد تپل و تا حدودی بانمک است که به جای کوکائین پیتزا مصرف می‌کند. این تکنیک ساده به نوعی خواص شخصیت پردازانه به این کاراکتر بخشیده است.
ادوات داستانی معمول فیلم‌های سایبری هم موجزوار در قصه گنجانده شده‌اند. خودروی هوشمند می‌بینیم. شرکت‌های فناوری که بیگ‌دیتا سرقت می‌کنند هم هستند. اینجا انتخاب کارگردان از میان روسیه و چین گزینه دوم بوده است؛ چینی‌ها این اطلاعات را سرقت می‌کنند. خطرات یک اتوبوس هوشمند هم در سکانس پایانی فیلم مورد تاکید قرار گرفته است. چهار چرخی که به همان اندازه که باکلاس است و بدون راننده بودن آن لاکچری؛ به همان اندازه نیز می‌تواند به درد نخور باشد و از پراید خودمان ارابه مرگ تر! ویژوال افکت فیلم هم قابل قبول است! هر چند تصاویری که از چهره‌زنی مدار بسته‌ها می‌بینیم بسیار شبیه سریال poi شده اما همچنان کپی قابل احترامی است. مخفیگاه بادی هم ازقضا خوب طراحی شده و از کلیت کار بیرون نمی‌زند. پیشنهاد خوبی است که آنماری ون دو موند یک ورکشاپ برگزار کند و از ساخت فیلم با بودجه‌های محدود سخن بگوید! شما هم اگر دوست دارید یک ساعت و چند دقیقه از گوشی همراه و فضای مجازی فاصله بگیرید، تماشای The Takeover پیشنهاد منصفانه‌ای است.

 

منبع:

تازه ترین ها

گرفتاری جدید شرکت مِتا در برزیل

برزیل به شرکت مِتا ۷۲ ساعت فرصت داد تا تغییرات برنامه راستی‌آزمایی را توضیح دهد.

حمایت
1403/10/22 - 15:51- هوش مصنوعي

حمایت مجریان ضد انحصار آمریکا از ایلان ماسک

مجریان ضد انحصار آمریکا از استدلال ایلان ماسک در شکایت از اوپن اِی آی حمایت می‌کنند.

عرضه
1403/10/22 - 14:01- آسیا

عرضه دوربین‌های دارای فناوری پیشرفته در اراضی اشغالی

شرکت «Next Vision» متعلق به رژیم صهیونیستی آماده عرضه دوربین‌های 12 میلیون دلاری به مشتریان فعلی شد.