about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
هوش
1403/08/29 - 07:56- هوش مصنوعي

هوش مصنوعی و دانش‌آموزان؛ تحولی که باید برای آن آماده شد

آموزش و پرورش، به خصوص مدارس به عنوان مهم‌ترین بستر تربیت نسل آینده، نقش کلیدی در آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به دنیای هوش مصنوعی دارد. اکنون هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

استراس زلنیک، مدیرعامل شرکت Take-Two معتقد است که این فناوری هرگز نمی‌تواند جایگزین نبوغ و خلاقیت انسانی شود.

به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان ؛ وی در جریان ارائه گزارش عملکرد مالی این شرکت که در حوزه گیمینگ فعالیت دارد، به موضوعاتی درباره فعالیت‌های جاری Take-Two، برنامه‌های آینده و استفاده از فناوری هوش مصنوعی در این شرکت پرداخت و اعلام کرد که شرکت تحت هدایت وی، در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی جزو بازیگران اصلی و پیشرو محسوب ‌می‌شود. 

از صحبت‌های زلنیک ‌می‌توان به علاقه او به هوش مصنوعی پی برد، با این حال وی تصریح کرد علی‌رغم این واقعیت که دیدگاه‌های متناقضی درباره هوش مصنوعی همانند یادگیری ماشینی وجود دارد اما شرکت ما بدون توجه به این مسائل، در این حوزه به صورت جدی فعالیت دارد.

وی افزود: در حالی که جدیدترین پیشرفت‌های هوش مصنوعی برای بسیاری شگفت‌انگیز و هیجان‌انگیز است، برای ما هیجان‌انگیز است اما هرگز شگفت‌انگیز نیست. از دیدگاه ما، هوش مصنوعی به ما امکان ‌می‌دهد کار را به شیوه‌ای بهتر و کارآمدتر انجام دهیم.

زلنیک معتقد است که پیشرفت در فناوری‌های هوش مصنوعی به شرکت Take-Two اجازه می‌دهد کارآمدتر عمل کند.  اما او مخالف این دیدگاه است که هوش مصنوعی ساخت بازی‌های ویدیویی بهتر را برای این شرکت آسان‌تر خواهد کرد؛ وی گفت: بدیهی است که این اتفاق کاملاً در اختیار انسان است.

زلنیک گفت: ای کاش می‌توانستم بگویم که پیشرفت‌های هوش مصنوعی، ‌می‌تواند منجر به تغییراتی اساسی در این حوزه خواهد شد.  بدیهی است که اینطور نخواهد شد. این تغییرات و موفقیت‌های بزرگ، با نبوغ ممکن خواهد بود و مجموعه‌های داده و مدل‌های زبان بزرگ، با نبوغ برابری نمی‌کنند. نبوغ قلمرو انسان‌هاست و معتقدم همینطور خواهد ماند.

این صحبت‌ها از زبان مدیر عامل یکی از بزرگترین شرکت‌های بازی در جهان، بسیار قانع کننده است اما با آنچه سایر شرکت‌های بزرگ بازی درباره هوش مصنوعی تصور ‌می‌کنند، در تضاد است.

یوبی‌سافت در سال 2023 اعلام کرد که استفاده از فناوری هوش مصنوعی را برای تکمیل خلاقیت نیروهای انسانی خود آغاز کرده است. شرکت Squanch Games نیز اخیراً آثار هنری هوش مصنوعی را برای پوشش پس‌زمینه و صداگذاری در High On Life پیاده‌سازی کرده است. بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد هم چندی پیش در مورد ظرفیت‌های هوش مصنوعی برای کمک به ایجاد بازی‌های جدید خبر داد.

تازه ترین ها
تشکیل
1403/10/23 - 15:15- آسیا

تشکیل سازمان امنیت سایبری در ترکیه

ترکیه با هدف ارتقای امنیت سایبری ملی سازمان ریاست امنیت سایبری را تأسیس کرد.

دبی
1403/10/23 - 13:08- هوش مصنوعي

دبی میزبان رقابت برترین توسعه دهندگان بازی هوش مصنوعی

دبی میزبان رویدادی برای رقابت برترین توسعه دهندگان بازی هوش مصنوعی در 23 ژانویه امسال خواهد بود.

تولید
1403/10/23 - 12:55- آمریکا

تولید تراشه‌های ۴ نانومتری در آمریکا

شرکت صنایع نیمه‌رسانا تایوان، تولید تراشه‌های ۴ نانومتری را در آریزونا آمریکا آغاز می‌کند.

مطالب مرتبط

در این بخش مطالبی که از نظر دسته بندی و تگ بندی مرتبط با محتوای جاری می باشند نمایش داده می‌شوند.