about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
هوش
1403/08/29 - 07:56- هوش مصنوعي

هوش مصنوعی و دانش‌آموزان؛ تحولی که باید برای آن آماده شد

آموزش و پرورش، به خصوص مدارس به عنوان مهم‌ترین بستر تربیت نسل آینده، نقش کلیدی در آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به دنیای هوش مصنوعی دارد. اکنون هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

انتشار شده در تاریخ

سرمایه گذاری کلان استرالیا در واقعیت مجازی

با توجه به افزایش علاقه مندی مردم به واقعیت افزوده، استرالیا قصد دارد 150 میلیارد دلار در این زمینه سرمایه گذاری کند.

به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان، به نقل از «zdnet»؛ مت کلمن (Matt Coleman)، مدیر بخش نوآوری های شرکت «مگنیفای ورد» (Magnify World) اعلام کرد واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به یک بازار 150 میلیارد دلاری در همه ی بخش های صنعت متصل شده است. این مرکز قصد دارد با تمرکز روی دو فناوری یاد شده در ماه آگوست نمایشگاهی را در ملبورن برگزار کند. همچنین از نظر وی بازار استرالیا ظرفیت سرمایه گذاری در این حوزه را دارد.

کلمن گفت:

ما معتقدیم واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در سال های پیش رو به همان اندازه ی اینترنت اهمیت پیدا می کنند.

مدیر بخش نوآوری ها و گروه وی هم اینک به منظور آماده سازی استرالیا در این زمینه ی تحقیقاتی خاص، چندین هزار فعال این صنعت را شناسایی کرده اند.

وی ادامه داد:

ما فکر می کنیم شرکت های جدید یا همکاری که در زمینه ی بالا سرمایه گذاری کنند، در طی 2 سال آینده به درآمدی 1.6 میلیارد دلاری دست خواهند یافت. این عدد بسیار بیشتر از میزانی است که همه از آن انتظار دارند.

در حالی که برنامه های کاربردی فناوری های یاد شده در محدوده سرمایه گذاری جهانی، به خصوص در حوزه ی تجسم داده ها برای معدن کاوی، ساخت و ساز و بهداشت و درمان گسترده هستند؛ کلمن معتقد است فشار برای پذیرش این دستاوردها نیز مانند بسیاری از تجهیزات نو ظهور دیگر، به لطف مشتریان صورت خواهد گرفت.

وی توضیح داد:

جامعه سازمان تبلیغاتی گفته است، 20 درصد از مردم استرالیا در حال حاضر تلاش کرده اند یکی از فیلترهای اسنپچت را روی صورت خود قرار دهند که عددی بزرگ به شمار می آید. اسنپچت فشار یاد شده را وارد می آورد. مصرف کننده احتمالاً نمی داند که نام این فناوری، واقعیت افزوده است. رابطی کاربری ورای جهان حقیقی. این همان واقعیت افزوده است.

مسئله ی بالا تنها به اسنپچت محدود نمی شود. برای مثال اپل نیز سرمایه گذاری گسترده ای را در واقعیت مجازی و افزوده انجام داده، «ARKit» را منتشر کرده است. یک کیت توسعه ی نرم افزاری (SDK) که به سازندگان اجازه می دهد، برای آیفون و آیپد برنامه های واقعیت افزوده تولید کنند.
مت کلمن افزود:

مارک زاکربرگ و تیم کوک هر دو فناوری مذکور، بسترهای بزرگی هستند که آنها روی آن سرمایه گذاری می کنند. آنها قصد دارند به فرد شماره یک این صنعت تبدیل شوند. گوگل و اپل در رقابت با یکدیگر شروع به شناسایی جامعه ی توسعه دهندگان در سراسر جهان کرده ند. آنها در این رابطه که اسارتاپ ها و شرکت ها چگونه می توانند مشتریان جدیدی ایجاد کرده، تجارب تازه ای را در زمینه های مختلف به وجود آورند، تحقیق می کنند.

مگنیفای ورد با دولت ایالت ویکتوریای استرالیا در حال همکاری است تا آگاهی بیشتری را نسبت به دو فناوری بالا در استرالیا ایجاد کند.

کلمن اشاره کرد، دولت قصد دارد ملبورن را در محدوده ی آسیا-اقیانوسیه به پایتخت واقعیت مجازی و افزوده تبدیل کند و برای دستیابی به این هدف میلیون ها دلار سرمایه گذاری انجام می دهد.

وی اظهاد داشت:

آنها 148 میلیون دلار را روی راه اندازی سه دانشکده ی فناوری های سطح بالای جدید را تا ماه آینده راه اندازی خواهند کرد. در این مراکز واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، روباتیک، فناوری تجهیزات خودران، هوش مصنوعی، پویانمایی و چندین حوزه ی دیگر آموزش داده می شوند.

دانشکده ها در طول روز به آموزش دانش آموزان دبیرستانی می پردازند. این کار به امید ایجاد نیروی کاری آینده و افزایش جذابیت رشته های استم (STEM) برای تحصیل است. به علاوه دولت استرالیا به بررسی عملکرد این مراکز خواهد پرداخت تا امکان راه اندازی آن در سایبر نقاط استرالیا را نیز بسنجد.

تازه ترین ها
تسهیل
1403/10/24 - 09:12- سایرفناوری ها

تسهیل کار برای متخصصان قضایی؛ «بازسازی مجازی صحنه جرم» با فناوری واقعیت مجازی امکان پذیر شد

صحنه جرم بر اساس نقشه محل وقوع جرم با نرم افزار طراحی شده در مرکز تحقیقات پزشکی قانونی و بهره گیری از تصاویر ۳۶۰ درجه مسطح در عرض چند دقیقه به صورت مجازی بازسازی می شود.

تأثیر
1403/10/24 - 09:03- جرم سایبری

تأثیر سرقت داده از شرکت اسکولاستیک بر 4.2 میلیون نفر

یک هکر به شبکه ناشر آموزشی مشهور آمریکایی، اسکولاستیک، نفوذ کرده و اطلاعات تماس و آدرس بیش از 4.2 میلیون مشتری را سرقت کرده است.

ایتالیا
1403/10/24 - 08:47- سایرفناوری ها

ایتالیا به دنبال استفاده از استارلینک برای ارتباطات محرمانه دولتی

نخست‌وزیر ایتالیا، جورجیا ملونی، اعلام کرد که این کشور ممکن است از خدمات استارلینک برای ارتباطات ماهواره‌ای رمزنگاری‌شده جهت ارتباط نیروهای نظامی خود در سراسر جهان استفاده کند.