about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
هوش
1403/08/29 - 07:56- هوش مصنوعي

هوش مصنوعی و دانش‌آموزان؛ تحولی که باید برای آن آماده شد

آموزش و پرورش، به خصوص مدارس به عنوان مهم‌ترین بستر تربیت نسل آینده، نقش کلیدی در آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به دنیای هوش مصنوعی دارد. اکنون هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

وب‌سایت فهم بازی با رویکرد ارتقاء سواد بازی‌های ویدئویی رونمایی شد.

به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان ،  سید صادق پژمان مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، اظهار کرد: وب‌سایت فهم بازی با رویکرد تولید محتوا در خصوص جنبه‌های فرهنگی مرتبط با بازی‌های ویدئویی و ایجاد فضای گفت‌وگو و تبادل‌نظر درباره جنبه‌های فرهنگی رسانه بازی و رفتار فرهنگی بازی کردن طراحی‌شده است.
وی افزود: مخاطبان اصلی سایت فهم بازی والدین و بازیکنان نوجوان و جوان هستند؛ اما در ادامه موضوعات و دیدگاه‌ها با تنوع بیشتری برای طرح مباحث فرهنگی درباره بازی در نظر گرفته خواهد شد تا این سایت به‌عنوان مرجعی برای زمینه‌سازی ایجاد گفتمان سواد بازی در میان گروه‌های مختلف اجتماعی شناخته شود.

تنها مرجع سیاست‌گذاری، آموزش و نظارت درزمینهٔ تولید و انتشار انواع بازی‌های ویدئویی

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان تنها مرجع سیاست‌گذاری، آموزش و نظارت درزمینهٔ تولید و انتشار انواع بازی‌های ویدئویی در کشور همواره بر تبیین و ترویج جنبه‌های فرهنگی مرتبط با بازی‌های ویدئویی تأکید دارد. به همین منظور بنیاد در تلاش است تا موضوعات مرتبط با این حوزه را در عرصه‌های عمومی به بحث بگذارد و فضا‌هایی متنوع برای ایجاد گفت‌وگو و تبادل‌نظر درباره جنبه‌های فرهنگی "رسانه بازی" و رفتار فرهنگی "بازی کردن" فراهم کند.
بنا به گفته سید صادق پژمان، محتوا‌های فرهنگی تولیدشده در فهم بازی با بهره‌گیری از قالب‌های مختلف اطلاع‌رسانی در فضا‌های رسانه‌ای متفاوت ازجمله پیام‌رسان‌ها، سرویس‌های اشتراک ویدئو و شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر می‌شود.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پایان گفت: اهمیت کسب آگاهی درباره موضوع بازی‌های ویدئویی به‌عنوان شاخه‌ای از چتر مفهومی گسترده «سواد رسانه‌ای» نه‌تنها برای بازیکنان و والدین، بلکه برای سیاست‌گذاران فرهنگی، معلمان، تولیدکنندگان بازی و پژوهشگران مطالعات رسانه ضرورت دارد.

تازه ترین ها
برنامه
1403/10/24 - 12:18- هوش مصنوعي

برنامه بریتانیا برای تصاحب منصب رهبری هوش مصنوعی

نخست‌وزیر بریتانیا، طرحی را برای تبدیل‌شدن بریتانیا به رهبر جهانی هوش مصنوعی ارائه خواهد کرد.

اشتباه
1403/10/24 - 09:35- هوش مصنوعي

اشتباه خنده‌دار هوش مصنوعی گوگل / بچه فیل کف دست جا می‌شود!

قابلیت هوش مصنوعی AI Overview گوگل که خلاصه‌ای از نتایج وب درمورد موضوع خاصی را ارائه می‌کند و به سؤالات پاسخ مستقیم می‌دهد، در اشتباهی جدید تصویری نمایش داده که بچه فیل کوچکی را نشان می‌دهد. این بچه فیل کف دست انسان جا شده است.

قوانین
1403/10/24 - 09:32- سایرفناوری ها

قوانین اتحادیه اروپا برای پلتفرم‌های آنلاین اجرا می‌شوند

معاون اجرایی کمیسیون اتحادیه اروپا در امور تکنولوژیک، امنیت و دموکراسی، از اجرای مداوم قوانین برای پلتفرم‌های آنلاین خبر داد.