about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
هوش
1403/08/29 - 07:56- هوش مصنوعي

هوش مصنوعی و دانش‌آموزان؛ تحولی که باید برای آن آماده شد

آموزش و پرورش، به خصوص مدارس به عنوان مهم‌ترین بستر تربیت نسل آینده، نقش کلیدی در آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به دنیای هوش مصنوعی دارد. اکنون هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) برای اولین بار نوعی روش درمانی با کمک هدست واقعیت مجازی را برای کودکان مبتلا به اختلال بینایی آمبلیوپی یا تنبلی چشم تایید کرد.

به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان ؛«اسکات شیائو» مدیر اجرایی «Luminopia»، شرکتی که این روش درمانی را توسعه داده است، در بیانیه مطوبعاتی اعلام کرد:

ما افتخار می‌کنیم که امروز بخشی از تصمیم نوآورانه FDA برای تصویب اولین درمان دیجیتالی در نوع خود هستیم که به بیماران اجازه می‌دهد برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های مورد علاقه خود را برای بهبود بینایی مشاهده کنند.

تنبلی چشم زمانی به وجود می‌آید که ارتباط صحیح مغز و چشم متوقف شود و حدود ۳ درصد از کودکان مبتلا به این عارضه هستند. در این شرایط مغز از یک چشم پشتیبانی می‌کند که این امر منجر به مشکلات بینایی برای چشم دیگر می‌شود. در این شرایط معمولا با مسدود کردن چشم قوی‌تر، مغز را مجبور می‌کنند تا به چشم ضعیف توجه کند اما اکنون شیوه درمان جدیدی تایید شده است.

در رویکرد شرکت Luminopia برای بهبود چشم ضعیف‌تر از فیلم و سریال استفاده می‌شود و چشم‌ها را برای همکاری با یکدیگر آموزش می‌دهد. بیماران این برنامه‌ها را از طریق هدست تماشا می‌کنند که تصاویر را به صورت جداگانه به هر چشم نشان می‌دهد. تصاویری که برای چشم قوی‌تر نشان داده می‌شود کنتراست کمتری دارند و آن‌ها همچنین با لایه‌هایی ارائه می‌شوند که مغز را مجبور به استفاده از هر دو چشم برای دیدن آن‌ها می‌کند.

طبق تحقیقات این شرکت بینایی کودکانی که از این شیوه درمان و عینک استفاده می‌کنند نسبت به کودکان دیگری که فقط از عینک استفاده می‌کنند بیشتر بهبود پیدا کرده است. در واقع پس از ۱۲ هفته تماشای این برنامه‌ها به صورت یک ساعت در روز و شش روز در هفته، بینایی ۶۲ درصد از کودکان تقویت پیدا کرد، در حالی که فقط حدود یک سوم کودکان گروه دیگر در طول ۱۲ هفته پیشرفت‌های مشابهی را تجربه کردند.

Luminopia در روش خود بیش از ۷۰۰ ساعت محتوای ویدیویی را قرار داده است و برای توسعه این ابزار با توزیع کنندگان محتوای کودکان مانند Nelvana و Seasam Workshop همکاری کرده. Luminopia در بیانیه خود اعلام کرد که قصد دارد درمان با این روش را از سال ۲۰۲۲ آغاز کند.

منبع:

تازه ترین ها
تشکیل
1403/10/23 - 15:15- آسیا

تشکیل سازمان امنیت سایبری در ترکیه

ترکیه با هدف ارتقای امنیت سایبری ملی سازمان ریاست امنیت سایبری را تأسیس کرد.

دبی
1403/10/23 - 13:08- هوش مصنوعي

دبی میزبان رقابت برترین توسعه دهندگان بازی هوش مصنوعی

دبی میزبان رویدادی برای رقابت برترین توسعه دهندگان بازی هوش مصنوعی در 23 ژانویه امسال خواهد بود.

تولید
1403/10/23 - 12:55- آمریکا

تولید تراشه‌های ۴ نانومتری در آمریکا

شرکت صنایع نیمه‌رسانا تایوان، تولید تراشه‌های ۴ نانومتری را در آریزونا آمریکا آغاز می‌کند.

مطالب مرتبط

در این بخش مطالبی که از نظر دسته بندی و تگ بندی مرتبط با محتوای جاری می باشند نمایش داده می‌شوند.