about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

یک حمله انکار سرویس توزیع شده (DDoS) سرورهای توسعه دهنده بازی دیابلو (Diablo)، شرکت اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) را هدف قرار داده که برای احراز هویت کاربران و اتصال آنها به بازی ها استفاده می شود.

به گزارش کارگروه حملات سایبری خبرگزاری سایبربان، زمانی که قسمت چهارم بازی افسانه ای اکشن نقش آفرینی دیابلو در اوایل ماه جاری منتشر شد، گیمرها بسیار هیجان زده شدند؛ اما همانطور که آنها برای یک آخر هفته تابستانی آرام آماده می شدند، هیجان آنها به سرعت به ناامیدی تبدیل شد، زیرا بازی به دلیل یک حمله سایبری طولانی مدت در دسترس نبود.

این اتفاق باعث شد تا امکان بازی کردن با برخی از بازی های موفق این شرکت از جمله دیابلو 4 (Diablo IV)، دنیای وارکرفت (World of Warcraft) و کال آو دیوتی (Call of Duty) تقریبا غیرممکن شود.

بر اساس بیانیه شرکت اکتیویژن بلیزارد در توییتر، این حمله بیش از 10 ساعت طول کشیده و اواخر روز یکشنبه رو به بهبود رفته است.

بلیزارد هنوز گروه هکری را که در پشت این حمله قرار دارد شناسایی نکرده است و تاکنون کسی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

اکتیویژن بلیزارد اخیراً هدف حملات سایبری بوده است.

حملات انکار سرویس توزیع شده اگرچه پیچیده یا آسیب‌رسان نیستند، اما می‌توانند به طور موقت سرور را با پر کردن ترافیک، آفلاین کنند.

در اوایل سال جاری، این شرکت تایید کرده بود که هکرها از طریق پیامک فیشینگ ارسال شده به یک کارمند، به سیستم‌های داخلی آن دسترسی پیدا کرده‌اند.

سپتامبر گذشته نیز سرورهای این شرکت مورد حمله انکار سرویس توزیع شده قرار گرفتند و بسیاری از کاربران نتوانستند به بازی کردن بر روی رایانه‌های خود بپردازند.

یک ماه بعد، در اکتبر سال گذشته، بازی ویدیویی مورد انتظار اکتیویژن بلیزارد، یعنی اوورواچ 2 (Overwatch 2)، به دلیل مشکلات اتصال در مقیاس گسترده، در هنگام عرضه در دسترس نبود.

بازی‌های صرفا آنلاین نیز مانند دیابلو و اوورواچ، به‌ صورت ویژه ای در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر هستند، زیرا برای بازی نیاز به اتصال کاربران به اینترنت وجود دارد.

این حادثه منجر به انتقادات گسترده ای در جامعه بازیکنان با توجه به نابرابری در دسترسی به اینترنت و سرعت در سراسر جهان شده است.

بازیکنان همچنین ممکن است در روزهای شنبه و یکشنبه که ترافیک شبکه در اوج است، زمان بارگذاری کندتری را تجربه کنند.

علاوه بر حملات انکار سرویس توزیع شده، عوامل تهدید از روش‌های مختلف دیگری مانند توزیع بدافزار یا حملات فیشینگ برای هدف قرار دادن قربانیان احتمالی استفاده می‌کنند.

هفته گذشته، محققان شرکت امنیت سایبری سایبل (Cyble)، یک نصب کننده مخرب بازی سوپر ماریو (Super Mario) را کشف کردند که در حال انتشار بدافزار سوپرمی بات (SupremeBot) بود.

محققان می گویند:

عوامل تهدید از نصب‌کننده‌های بازی برای انتشار بدافزارهای مختلف استفاده می‌کنند، زیرا بازی‌ها پایگاه کاربری گسترده‌ای دارند و کاربران عموماً به نصب‌کنندگان بازی به عنوان نرم‌افزار قانونی اعتماد دارند.

در اوایل ماه ژوئن، سایبل یک کمپین فیشینگ را کشف کرده بود که بازیکنان روسی زبان بازی انلیستد (Enlisted)، یک بازی با تیراندازی اول شخص چند نفره را هدف قرار می‌داد.

هکرها از یک وب سایت جعلی که شباهت زیادی به صفحه وب رسمی انلیستد داشته است، برای توزیع باج افزار استفاده کرده اند.

منبع:

تازه ترین ها
آمادگی
1403/12/07 - 10:09- آمریکا

آمادگی کمتر از نیمی از شرکت‌های جهان در برابر حملات سایبری

کارشناسان اعلام کردند که با وجود افزایش حملات سایبری، کمتر از نیمی از تولیدکنندگان در جهان برای رویارویی با نقض‌های امنیتی آمادگی دارند.

عملکرد
1403/12/07 - 09:43- فناوری اطلاعات

عملکرد بهتر مغز انسان نسبت به هوش مصنوعی در پردازش متون طولانی

موسسه فناوری رژیم صهیونیستی ادعا کرد که مغز انسان در پردازش متن طولانی از هوش مصنوعی بهتر عمل می‌کند.

سرمایه‌گذاری
1403/12/07 - 09:35- آسیا

سرمایه‌گذاری پروف‌پوینت در امارات برای پیشبرد امنیت سایبری

شرکت امنیت سایبری پروف‌پوینت سرمایه‌گذاری در امارات متحده عربی را با هدف پاسخگویی به تقاضا برای خدمات امنیت سایبری مبتنی بر ابر تقویت کرد.