about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
هوش
1403/08/29 - 07:56- هوش مصنوعي

هوش مصنوعی و دانش‌آموزان؛ تحولی که باید برای آن آماده شد

آموزش و پرورش، به خصوص مدارس به عنوان مهم‌ترین بستر تربیت نسل آینده، نقش کلیدی در آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به دنیای هوش مصنوعی دارد. اکنون هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

سازمان دارپا در نظر دارد برای مدیریت چند صد وسیله‌ی خودران به صورت همزمان در محیط‌های شهری، سامانه‌ای به نام آفست ایجاد بکند.

به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان؛ در محیط‌های شهری با ساختمان‌های بلند، فضاهای کم و محدودیت‌های ارتباطی و حرکتی، پیاده‌سازی تاکتیک‌های جنگی با چالش مواجه می‌شود. مقابله با این چالش زمانی که نیروها در منطقه‌ای قرار دارند که در تصرف آن‌ها نیست یا با زیرساخت‌ها و شرایطی محلی آشنایی ندارند، سخت‌تر می‌شود.
شرایط بالا، حرکت، شناسایی و انجام مأموریت را برای وسایل نقلیه بدون سرنشین هوایی و زمینی  با مشکل مواجه می‌کند؛ اما اگر نیروی‌های زمینی بتوانند صدها عدد از این ابزارها را به صورت همزمان کنترل بکنند محدودیت تا حدودی برطرف شده و ناوگان وسایل خودران تقویت می‌شود. چالش اصلی دستیابی به این هدف هزینه‌های ساخت تجهیزات نیست، بلکه ارتش آمریکا فاقد فناوری مدیریت و تعامل با گروهی از پهپادها است که به سرعت حرکت کرده، توسعه می‌یابند و تاکتیک‌ها را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند تا موقعیت‌های مختلف شهری را تکامل بدهند.
سازمان دارپا برای برطرف سازی مسئله‌ی بالا پروژه‌ی آفست (OFFSET1) را در سال 2016 راه‌اندازی کرد تا روش‌هایی را توسعه بدهد که بیش از صد پهپاد بتوانند به صورت گروهی با یکدیگر همکاری بکنند.
سازمان دارپا به تازگی اعلام کرده است در قالب طرح آفست می‌توان بیش از 250 پهپاد یا خودروی بدون سرنشین را برای انجام مأموریت‌های گوناگون در محیط‌های شهری پیچیده، مدیریت کرد.
دارپا برای ادامه تحقیقات خود در فاز اول پروژه با «ریتیون بی‌بی‌ان تکنولوژی» (Raytheon BBN Technologies) ماساچوست و نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) قرارداد همکاری امضا کرد. هر گروه نقش یک سامانه‌ی ازدحامی یکپارچه (swarm systems integrator) با طراحی، توسعه و معماری منبع بازی که در یک محیط بزرگ و پیچیده عمل می‌کنند، بر عهده دارند.
هر سامانه شامل یک معماری مبتنی بر بازی2 (game-based architecture) توسعه‌پذیر است تا امکان طراحی و یکپارچه‌سازی تاکتیک‌های گروهی، تبادل آن‌ها برای تقویت اثرات متقابل جامعه، ایجاد رابط‌های قدرتمند بین گروه‌های انسانی و سامانه‌های ازدحامی و آزمایش آن‌ها برای تائید اعتبار قابلیت توسعه‌ی آن‌ها فراهم بشود.
همچنین اعلام شد دارپا در قالب برنامه‌ای به نام «سوارم اسپرینت» (swarm sprints)، در تلاش است از طریق فناوری‌های توسعه‌ی سریع و تلاش‌های یکپارچه‌سازی، طیف وسیع‌تری از توسعه‌دهندگان را به کار بگیرد. افراد حاضر در سوارم اسپرینت می‌توانند با یک یا هر دو گروه کار کرده و با کمک یکدیگر تاکتیک‌های ازدحام نوآورانه‌ی خود را ایجاد بکنند.
به علاوه سوارم اسپرینت یا همان گروه‌های شخص ثالث هر 6 ماه با دارپا و دو سازمان طرف قرارداد آن‌ها همکاری کرده، روی 5 زمینه‌ی «تاکتیک های ازدحام» (swarm tactics)، خودمختاری ازدحام (swarm autonomy)، همکاری انسان-ازدحام (human-swarm teaming)، محیط‌های مجازی و محل‌های آزمایش حقیقی تمرکز می‌کنند.
تیموتی چانگ (Timothy Chung)، مدیر برنامه‌ی دفتر فناوری‌های تاکتیکی دارپا گفت:

سوارم اسپرینت آزمایش‌هایی تجربی هستند که برای افزایش درک ما از توانایی‌های ازدحامی در محیط‌های شهری طراحی شده‌اند. با انجام این عمل در فواصل زمانی معین ما مطمئن خواهیم شد که از تازه‌ترین فناوری‌های روی بهره‌مند هستیم و در حقیقت به پیشرفت و شکل‌دهی بهتر برنامه‌ی آفست کمک می‌کنیم. فناوری‌های بسیاری است که ما به آن‌ها علاقه‌مندیم و به همین دلیل هر کسب‌وکار کوچک، موسسه‌ی تحقیقاتی و شرکت‌های بزرگ را برای دستیابی به نوآوری‌های آن‌ها جستجو می‌کنیم.

آفست دارای دو نوع سوارم اسپرینت است. اولین آن‌ها کُر سوارم اسپرینت (Core swarm sprints) است که در دوره‌های زمانی 6 ماهه رخ می‌دهد و دومین آن «ad hoc swarm sprints» است که اجازه می‌دهد در مناطق مورد اعتماد خاص، تقاضای اکتشاف روی یک موضوع مشخص داده بشود. هر دوی این بخش‌ها قابلیت برگزاری هم‌زمان را دارند.

____________________________________

1- OFFensive Swarm-Enabled Tactics
2- معماری بر پایه‌ی بازی، یک کتابخانه معماری توزیع شده برای یادگیری بر پایه‌ی بازی (game based learning) در امنیت سایبری و زیرساخت‌های حیاتی است. این روش می‌تواند به گسترش انواع آزمایش‌ها در دو زمینه‌ی مختلف کمک کند. همچنین امکان توسعه‌ی آن برای انجام فعالیت‌های آموزشی در زمینه‌های دیگر وجود دارد. یادگیری بر پایه‌ی بازی نوعی از روند بازی، سرگرمی‌های آموزشی است. به طور کلی در این روش بین روند بازی و توانایی‌های کاربر تعادلی برقرار می‌شود تا بازیکن حس کند در دنیای واقعی قرار داشته و آموزش ببیند.

تازه ترین ها
تشکیل
1403/10/23 - 15:15- آسیا

تشکیل سازمان امنیت سایبری در ترکیه

ترکیه با هدف ارتقای امنیت سایبری ملی سازمان ریاست امنیت سایبری را تأسیس کرد.

دبی
1403/10/23 - 13:08- هوش مصنوعي

دبی میزبان رقابت برترین توسعه دهندگان بازی هوش مصنوعی

دبی میزبان رویدادی برای رقابت برترین توسعه دهندگان بازی هوش مصنوعی در 23 ژانویه امسال خواهد بود.

تولید
1403/10/23 - 12:55- آمریکا

تولید تراشه‌های ۴ نانومتری در آمریکا

شرکت صنایع نیمه‌رسانا تایوان، تولید تراشه‌های ۴ نانومتری را در آریزونا آمریکا آغاز می‌کند.

مطالب مرتبط

در این بخش مطالبی که از نظر دسته بندی و تگ بندی مرتبط با محتوای جاری می باشند نمایش داده می‌شوند.