about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
هوش
1403/08/29 - 07:56- هوش مصنوعي

هوش مصنوعی و دانش‌آموزان؛ تحولی که باید برای آن آماده شد

آموزش و پرورش، به خصوص مدارس به عنوان مهم‌ترین بستر تربیت نسل آینده، نقش کلیدی در آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به دنیای هوش مصنوعی دارد. اکنون هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

در جریان نشست خبری ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی 1402، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور اعلام کرد ایران توانست رتبه اول تولید علم بازی‌های کامپیوتری در منطقه کشورهای اسلامی را به دست آورد.

به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان ؛ در جریان نشست خبری ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی 1402، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور اعلام کرد ایران توانست رتبه اول تولید علم بازی‌های کامپیوتری در منطقه کشورهای اسلامی را به دست آورد. او همچنین مدعی شد این کشور هم‌اکنون در جایگاه هجدهم تولید علم بازی در دنیا قرار دارد.

به گزارش یکی از خبرگزاری‌های داخلی، امروز نشست خبری ششمین دوره بازی‌های جدی سال 1402 با حضور مسئولان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد. «محمد امین حاجی هاشمی»، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پیرامون رویداد بازی‌های جدی گفت متوسط سن بازیکنان بازی‌های کامپیوتری در ایران به 23 سال رسیده است. گفتنی است میزان سن بازیکنان بازی‌های کامپیوتری در طی دو سال گذشته به‌تدریج افزایش یافته است. به عنوان مثال، در کشور آمریکا سن متوسط بازیکنان به 33 سال رسیده است.

«حاجی هاشمی» در ادامه اضافه کرد بازی‌ها به تدریج به عنوان رسانه جدی جای خود را در کنار خانواده‌ها باز می‌کنند. او معتقد است بازی‌های کامپیوتری به عنوان رسانه‌ای تاثیرگذار جدی گرفته نمی‌شود. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بدین نتیجه رسیده که 34 میلیون ایرانی بازی کامپیوتری انجام می‌دهند و متوسط سن‌شان حدود 23 سال است و روزانه حدود یک ساعت و نیم بازی می‌کنند.

موفقیت ایران در کسب رتبه اول تولید بازی‌های کامپیوتری در منطقه؛ قرارگیری در رتبه هجدهم دنیا!

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرد ششمین دوره بازی‌های جدی با رویکرد گردشگری، سلامت و آموزش با کمک دستگاه‌های علمی و فرهنگی کشور برگزار می‌شود. او گفت بازی‌های جدی به بازی‌هایی گفته می‌شوند که از ابتدا با هدف علمی و فرهنگی تولید شده‌اند و از آن‌ها می‌توان برای حل مسائل کشور نیز استفاده کرد. «حاجی هاشمی» مدعی شد طبق مطالعات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، کشور ایران رتبه اول تولید علم بازی‌های کامپیوتری منطقه و رتبه 18 را در دنیا دارد.

ایران در رتبه اول تولید علم بازی‌های کامپیوتری

شایان ذکر است مطالعه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پیرامون نقش هوش مصنوعی در بازی‌های کامپیوتری، موضوع بازی‌های جدی، بازی‌های تلفن همراه و کنسولی بوده است. مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای مدعی شد ایران در طی سال‌های گذشته، پیشرفت خوبی در زمینه توسعه بازی‌های کامپیوتری داشته است. اکنون در این کشور شرکت‌های دانش بنیان متعددی وجود دارند که عناوین مختلفی را تولید می‌کنند.

بعضی از آن‌ها در بازار‌های داخل 20 میلیون نصب و در بازار‌های خارج پنج میلیون نصب بازی دارند. داده‌های بنیاد ملی نشان می‌دهد که بیش از 50 بازی ایرانی در بازار‌های داخلی بیش از یک میلیون نصب بازی دارند. «حاجی هاشمی» تاکید کرد این آمار درحالی رقم می‌خورد که ایران در سه ابزار اصلی بازی‌سازی تحریم است.

تازه ترین ها
بیانیه
1403/10/26 - 07:59- آمریکا

بیانیه مشترک آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در مورد تهدیدات سایبری کره شمالی

ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی به صنعت بلاک‌چین در مورد تهدیدات سایبری مداوم کره شمالی هشدار دادند.

خنثی‌سازی
1403/10/26 - 07:40- آسیا

خنثی‌سازی 200 هزار حمله سایبری در امارات در طول یک هفته

به گفته کارشناسان، امارات 200 هزار حمله سایبری را در طول یک هفته در میان مسائل ژئوپلیتیک مسدود کرده است.

راه‌اندازی
1403/10/26 - 07:00- آسیا

راه‌اندازی مرکز جدید تقویت امنیت سایبری صنعتی در عربستان

شرکت چندملیتی هانی‌وِل مرکز جدیدی را برای تقویت امنیت سایبری صنعتی در عربستان سعودی افتتاح کرد.