about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
هوش
1403/08/29 - 07:56- هوش مصنوعي

هوش مصنوعی و دانش‌آموزان؛ تحولی که باید برای آن آماده شد

آموزش و پرورش، به خصوص مدارس به عنوان مهم‌ترین بستر تربیت نسل آینده، نقش کلیدی در آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به دنیای هوش مصنوعی دارد. اکنون هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

در پی تاثیر بازی نهنگ آبی در خودکشی دو نوجوان، وزیر ارتباطات از برنامه جدید این وزارتخانه در راستای مراقبت از کودکان در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش کارگروه بین الملل سایبربان؛ روز گذشته رسانه ها از سقوط و خودکشی دو دانش آموز دختر اصفهانی که تحت تاثیر بازی نهنگ آبی قرار گرفته بودند خبر دادند.

در این زمینه محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرام خود نوشت: خبر خودکشی دو دختر نوجوان به دلیل پیروی از رفتارهای شیطان گونه در فضای مجازی برای شنوندگان ناراحت کننده و بهت آور بود. بنده نیز از شنیدن خبر متاثر شدم.

وی با بیان اینکه باید بپذیریم که در کنار منافع بسیار، آفات جدی هم در فضای مجازی وجود دارد، ادامه داد: به عنوان یک پدر، فرزندانم را به عضویت در شبکه‌های اجتماعی تشویق نکرده‌ام و آنها نیز تاکنون عضویتی نداشته‌اند و همچنان با حضور یک بزرگتر از فضای مجازی بهره می‌گیرند.

وزیر ارتباطات افزود: به عنوان حاکمیت نیز باید مروج ابزارهای نظارت والدین بر استفاده فرزندان از فضای مجازی و همچنین ترویج کننده نحوه صحیح استفاده کودکان و نوجوان از این فضا و کمک به تولید محتوا و سرویسهای متناسب با این سنین باشیم.

جهرمی خاطرنشان کرد: این از اولین برنامه‌های وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم بود که بزودی اعلام خواهد شد.

وی گفت: این اتفاق تلخ اگر منجر به تغییر شیوه‌های نادرست حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی نشود، متاسفانه مجددا قابل تکرار است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: ما در قبال کودکان خود در فضای حقیقی و مجازی مسئولیم. مراقبت از آنها را به صورت ویژه در دستورکار قرار دهیم.

به گزارش مهر، «چالش نهنگ آبی» یک بازی اینترنتی است که در چندین کشور مرسوم شده و طی آن کاربر مجبور به انجام یک سری از وظایف واگذاری شده به وی توسط مدیران بازی در طول ۵۰ روز است که درنهایت چالش نهایی بازیکن، ارتکاب خودکشی است.

تازه ترین ها
برنامه
1403/10/24 - 21:25- آسیا

برنامه دولت چین برای نظارت بر پلتفرم‌های آنلاین

دولت چین برای نظارت بر پلتفرم‌های آنلاین و تجارت الکترونیک برنامه‌ریزی می‌کند.

درخواست
1403/10/24 - 19:24- هوش مصنوعي

درخواست شرکت اوپن اِی آی از ایالات متحده

شرکت اوپن اِی آی از ایالات متحده می‌خواهد که بودجه هوش مصنوعی را در اولویت قرار دهد.

تشدید
1403/10/24 - 18:28- آسیا

تشدید تمرکز شرکت‌های استرالیایی بر بیمه سایبری

به گفته کارشناسان، شرکت‌های بیشتری در استرالیا نسبت به قبل به دنبال بیمه سایبری هستند.

مطالب مرتبط

در این بخش مطالبی که از نظر دسته بندی و تگ بندی مرتبط با محتوای جاری می باشند نمایش داده می‌شوند.