about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

انتشار شده در تاریخ

برنامه‌ی Flash به خط پایان رسید

شرکت Adobe اعلام کرد دیگر از برنامه Flash پشتیبانی نخواهد کرد.

به گزارش کارگروه فناوری سایبربان، گرچه بسیاری از فناوری‌هایی که باعث شدند سال 2020 به یک کابوس مطلق تبدیل شوند امسال نیز با ما خواهند بود، اما با ورود به سال جدید ما احتمالاً adobe Flash و FarmVille را فراموش خواهیم کرد.

مدت طولانی‌ای است که برنامه فلش در حال رسیدن به پایان خود است. این برنامه که برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ منتشر شد و از محتوای آنلاین گسترده‌ای پشتیبانی می‌کرد، در دنیای تلفن‌های هوشمند بی‌اهمیت شده است. آیفون‌ها هیچ‌گاه از فلش پشتیبانی نکردند. بیش از ۱۰ سال از زمانی که استیو جابز مدیرعامل وقت شرکت اپل، نامه‌ی حاوی نقایص این فناوری را منتشر کرد می‌گذرد.

شرکت ادوبی (Adobe) مدتی است که برای پایان فلش، برنامه‌ریزی می‌کند و در سال 2017 اعلام کرد که احتمال دارد فلش را تا پایان سال جاری حذف کند. در حال حاضر اکثر مرورگرهای وب پشتیبانی فلش را متوقف کرده‌اند و امروز با پایان یافتن پشتیبانی ادوبی، این برنامه به‌طور رسمی به پایان می‌رسد؛ البته آخرین مرحله‌ی مرگ فلش در تاریخ ۱۲ ژانویه است، زمانی که شرکت از پخش محتوای فلش جلوگیری می‌کند.

در خبرهای مشابه آمده که شرکت Zynga اعلام کرده پایان برنامه فلش به معنای پایان بازی FarmVille نیز هست زیرا این بازی به پلاگین برنامه فلش وابسته است.

همچون برنامه‌ی فلش، بازی FarmVille نیز به دلیل عصر اینترنت قدیمی شده است. این بازی که در سال ۲۰۰۹ ارائه شد، راه را برای صعود Zynga و بازی‌های فیس بوک هموار کرد اما Zynga و صنعت بازی در مقیاس و ابعاد بسیار پیشرفت داشته‌اند.

پایه‌گذار و مدیرعامل سابق این شرکت به نام مارک پینکس (Mark Pincus) این رویداد را با مجموعه‌ای از توییت ها تشریح کرد که در اوایل توسعه‌ی بازی ارائه‌شده بود. (که با مالکیت استارت آپMyMiniLife ایجاد شد)

مارک پینکس نوشت:

بازی FarmVille نشان داد که یک بازی می‌تواند یک سرویس زنده و همواره در دسترس باشد که همچون برنامه‌های تلویزیونی محبوب توانایی ارائه‌ی سورپرایز و لذت روزانه به کاربران را دارد. بازی‌ها حتی می‌توانند گروه‌های مردمی را به هم متصل کنند و آن‌ها را گردهم جمع کنند.

اگر در حال حاضر کسی از طرفداران بازی FarmVille در حال مطالعه‌ی این مطلب هست نگران نباشد. شما همچنان می‌توانید در حال حاضر بازی‌های FramVille 2: Tropic Scape, FarmVille 2: Country Scape را انجام دهید. همچنین بازی FarmVille 3 در حال ارائه شدن در تلفن‌های همراه است. امروز فقط روز آخر بازی اصلی است

منبع:

تازه ترین ها
آمادگی
1403/12/07 - 10:09- آمریکا

آمادگی کمتر از نیمی از شرکت‌های جهان در برابر حملات سایبری

کارشناسان اعلام کردند که با وجود افزایش حملات سایبری، کمتر از نیمی از تولیدکنندگان در جهان برای رویارویی با نقض‌های امنیتی آمادگی دارند.

عملکرد
1403/12/07 - 09:43- فناوری اطلاعات

عملکرد بهتر مغز انسان نسبت به هوش مصنوعی در پردازش متون طولانی

موسسه فناوری رژیم صهیونیستی ادعا کرد که مغز انسان در پردازش متن طولانی از هوش مصنوعی بهتر عمل می‌کند.

سرمایه‌گذاری
1403/12/07 - 09:35- آسیا

سرمایه‌گذاری پروف‌پوینت در امارات برای پیشبرد امنیت سایبری

شرکت امنیت سایبری پروف‌پوینت سرمایه‌گذاری در امارات متحده عربی را با هدف پاسخگویی به تقاضا برای خدمات امنیت سایبری مبتنی بر ابر تقویت کرد.