about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

طبق گزارش شرکت امنیت سایبری Avast، مجرمین سایبری با استفاده از بدافزار استخراج کننده Crackonosh گیمرها را مورد هدف قرار داده اند.

به گزارش کارگروه حملات سایبری سایبربان؛ شرکت امنیتی Avast، مجرمین سایبری در حال هدف قرار دادن گیمرها با استفاده از بدافزار استخراج کننده می باشند. ظاهرا مهاجمین به دنبال آن هستند تا با استفاده از این نرم افزار، اقدام به استخراج ارز دیجیتال کنند.

بدافزار" Crackonosh " در نسخه های رایگان بازی هایی مانند NBA 2K19، Grand Theft Auto V، Far Cry 5، The Sims 4 و Jurassic World Evolution پنهان می شود. گفتنی است موارد فوق الذکر در وبسایت های تورنت قابل دانلود هستند. 

Crackonosh می تواند پس از نصب، با استفاده از قدرت پردازش کامپیوتر اقدام به استخراج ارز دیجیتال برای هکرها کند. این بدافزار از سال 2018 دو میلیون ارز دیجیتال مونرو تولید کرده است. 

محققین Avast بر این باورند که در صورت وجود این بدافزار در سیستم کاربران، کامپیوترهای آن ها به مرور کند و قبض های برق آن ها نیز گران تر از حد نرمال خواهد شد. 

تا به حالا بیش از 220 هزار کاربر در سرتاسر جهان آلوده به این بدافزار شده اند. Crackonosh روزانه 800 دستگاه را آلوده می کند. 

شرکت Avast تنها می تواند دستگاه های آلوده ای را شناسایی کند که آنتی ویروس این شرکت را بر روی سیستم خود نصب کرده اند. بنابراین تعداد واقعی دستگاه های آلوده به این بدافزار بیش از مقدار ذکر شده می باشد.

برزیل، هند، فیلیپین و آمریکا کشورهایی هستند که بیشترین میزان آلودگی را به ثبت رسانده اند. 

این بدافزار می تواند به منظور حفاظت از خود، بلافاصله پس از نصب، به روز رسانی ویندوز را غیر فعال و نرم افزار امنیتی سیستم را حذف کند. 

تصور می شود توسعه دهنده این بدافزار اهل جمهوری چک باشد. ( به دلیل نام این بد افزار)

میزان حملات سایبری به گیمرها در زمان پاندمی کرونا 340 درصد رشد داشته است. 

منبع:

تازه ترین ها
آمادگی
1403/12/07 - 10:09- آمریکا

آمادگی کمتر از نیمی از شرکت‌های جهان در برابر حملات سایبری

کارشناسان اعلام کردند که با وجود افزایش حملات سایبری، کمتر از نیمی از تولیدکنندگان در جهان برای رویارویی با نقض‌های امنیتی آمادگی دارند.

عملکرد
1403/12/07 - 09:43- فناوری اطلاعات

عملکرد بهتر مغز انسان نسبت به هوش مصنوعی در پردازش متون طولانی

موسسه فناوری رژیم صهیونیستی ادعا کرد که مغز انسان در پردازش متن طولانی از هوش مصنوعی بهتر عمل می‌کند.

سرمایه‌گذاری
1403/12/07 - 09:35- آسیا

سرمایه‌گذاری پروف‌پوینت در امارات برای پیشبرد امنیت سایبری

شرکت امنیت سایبری پروف‌پوینت سرمایه‌گذاری در امارات متحده عربی را با هدف پاسخگویی به تقاضا برای خدمات امنیت سایبری مبتنی بر ابر تقویت کرد.