about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

انتشار شده در تاریخ

بازار از مرز ۴۰ میلیون نصب فعال گذشت

کافه بازار امروز (۱۹ فروردین ۹۸) توانست رکورد تعداد کاربران فعال و نصب برنامه «بازار» را پس از 7 سال فعالیت بشکند.

به گزارش کارگروه بین‌الملل سایبربان؛ کافه بازار امروز (۱۹ فروردین ۹۸) خبر می‌دهد که تعداد کاربران فعال اپلیکیشن «بازار» که بستری جهت انتشار برنامه‌ها، بازی‌های موبایلی و ویدیو است، از مرز چهل میلیون نصب فعال گذشت؛ آماری که نشان می‌دهد کم‌وبیش نیمی از مردم ایران از این برنامه و محصولات و خدمات ارائه‌شده در آن بهره می‌برند.

بازار در فروردین سال ۹۰ به‌طور رسمی کار خود را به‌عنوان میزبان برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی آغاز کرد و طی ۳ ماه اول فعالیت، به ۱۰۰ هزار کاربر دست‌یافت. این سرویس اکنون روزانه -به صورت میانگین- ۶ میلیون بار بازدید می‌شود و میزبان بیش از ۱۶۴ هزار برنامه و بازی است. طی فعالیت هشت‌ساله بازار، بیش از ۵ میلیارد و دویست میلیون بار، برنامه از بازار دانلود یا به‌روزرسانی شده است. از سوی دیگر کافه بازار، در هشت سال گذشته، هفت نسخه بازار و درمجموع ۱۱۹ به‌روزسانی را منتشر کرده است.

امین امیرشریفی، مدیرعامل کافه بازار، درباره دلایل رشد بازار و استقبال کاربران از این محصول ایرانی می‌گوید:

در اوایل سال ۹۰ بیشتر برنامه‌ها و بازی‌های عرضه‌شده در بازار رایگان بودند اما به‌تدریج و با فراهم شدن امکان فروش و استقبال کاربران، توسعه‌دهندگان استقبال بیشتری به این صنعت نوپا نشان دادند و در گسترش آن نقش جدی‌تری ایفا کردند. گام بعدی فراهم شدن امکان فروش درون برنامه‌ای بود که شرایط رشد شتابان‌تری را برای صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی فراهم کرد.

علی وحدانی، مدیر تیم محصول بازار نیز در خصوص چالش‌های فنی می‌گوید:

 با رشد سریع تعداد برنامه‌ها و بازی‌های منتشرشده در هر سال، تیم فنی پیوسته گام‌های تازه‌ای برای تسهیل استفاده کاربران از این محصول را برداشته است، ازجمله بهبود سرویس جست‌وجو و ارائه‌ی پیشنهادهای شخصی‌سازی‌شده. هم‌اکنون تیمی بالغ‌بر ۵۰ نفر روی نگهداری، بهبود و توسعه محصول بازار کار می‌کنند که از زیرساخت فنی گروه توسعه فناوری اطلاعات هزاردستان بهره می‌برند.

اما رشد و توسعه بازار و استقبال کاربران ایرانی از این محصول نتیجه فعالیت رکن اصلی صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی یعنی «توسعه‌دهندگان» بوده است. «محمدرضا تشکری»، مدیر تیم برنامه‌های بازار، در خصوص نقش بازار در برقراری رابطه میان توسعه‌دهندگان و کاربران می‌گوید:

سعی ما در بازار این بوده که یک بازار پرکاربر برای توسعه‌دهندگان به وجود بیاوریم تا مشکل زنجیره عرضه برنامه‌ها را تا حد بسیار خوبی برطرف کنیم و پلی میان توسعه‌دهندگان و کاربران بسازیم. وضعیت فعلی بازار حاصل همکاری مشترک بیش از ۲۰ هزار توسعه‌دهنده برای تولید محتوای با کیفیت از یک سو و بازار برای سامان‌دهی و در معرض دید قرار دادن محتواهای با کیفیت‌تر به کاربر به‌منظور جلب اعتماد وی و ایجاد یک تجربه کاربری قابل قبول از سوی دیگر است.

همه این‌ها در حالی است که کافه‌ بازار در سال‌ ۹۷، ابزارهای تازه‌ای از جمله امکان تبلیغات در جستجوی بازار و همچنین سرویس ویدیو را به بازار افزود. آن‌طور که این شرکت خبر می‌دهد، تا پایان سال گذشته بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در بازار محتوای ویدیویی را تماشا کردند و به‌طور میانگین روزانه ۱ میلیون و ۷۳۰ هزار دقیقه محتوای ویدیویی در کافه بازار برای کاربران نمایش داده شده است.

تازه ترین ها
تحریم
1403/12/07 - 18:22- اروپا

تحریم یک شهروند کره شمالی مرتبط با گروه لازاروس توسط اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا روز دوشنبه بسته جدیدی از تحریم‌ها را علیه روسیه تصویب کرد که افراد دخیل در جنگ سایبری و عملیات اطلاعاتی علیه اوکراین را هدف قرار می‌دهد.

محدودیت‌های
1403/12/07 - 18:17- آمریکا

محدودیت‌های صادراتی جدید آمریکا علیه چین

تیم ترامپ به دنبال محدودیت‌های صادراتی در زمینه تراشه‌های نیمه‌رسانا به چین است.

بدافزار
1403/12/07 - 18:09- جرم سایبری

بدافزار بات‌نت به دنبال نفوذ در محیط‌های مایکروسافت 365

محققان امنیت سایبری هشدار داده‌اند که یک کمپین گسترده مبتنی بر بات‌نت، تهدیدی جدی برای محیط‌های مایکروسافت 365 محسوب می‌شود، به‌ویژه آن‌هایی که همچنان از فرآیند احراز هویتی که مایکروسافت در سال‌های اخیر در حال حذف آن بوده است، استفاده می‌کنند.