about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین به شرکت Tencent اجازه‌ی عرضه‌ی اپلیکیشن‌های و به‌روزرسانی بازی‌های موبایل خود را نمی‌دهد.

به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان به نقل از خبرگزاری South China Morning Post دولت چین، از عرضه و به‌روزرسانی تمامی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های پلتفرم موبایل شرکت تنسنت جلوگیری کرده است. در این گزارش گفته شد که این اقدام بخشی از «یک دستور اجرایی موقت» است که از سوی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات کشور به فروشگاه‌های اپلیکیشن‌ها و سایر پلتفرم‌ها ابلاغ شده است.

شرکت Tencent به‌عنوان غول بزرگ صنعت فناوری این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور اثبات پیروی از قوانین و مقررات کشور، درحال همکاری منظم با سازمان‌های دولتی مربوطه است و اینکه تمامی اپلیکیشن‌های موجود همچنان برای دانلود در دسترس قرار دارند. تنسنت درحال‌حاضر ناشر بیش از ۱۰۰ بازی موبایل در کشور چین است و همچنین بیشتر از ۷۰ اپلیکیشن دیگر را تحت کنترل خود دارد.

دنیل احمد، تحلیلگر ارشد گروه Niko Partners در واکنش به خبر تأکید کرد که این اقدام فقط شامل کاربران کشور چین می‌شود. دولت چین با توجه به شواهدی که از نقض قوانین مربوط به حقوق کاربران و امنیت اطلاعات در این کشور به‌دست مقامات اجرایی رسیده، تنسنت را با محدودیت‌های جدی مواجه کرد. این کار براساس طرحی که وزارت صنعت و فناوری اطلاعات این کشور از سال گذشته اجرا کرد، انجام می‌شود. هدف برنامه‌ی دولت چین، گویا اطمینان پیدا کردن از پایبندی به قوانین حریم خصوصی داده‌ها و امنیت سایبری اپلیکیشن‌ها در زمان دریافت اطلاعات از کاربران اجرا می‌شود.

در سایر گزارش‌ها، اخباری از اعمال محدودیت‌های جدید در حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی توسط دولت چین به گوش می‌رسد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، محدودیت زمانی «سه ساعت در هفته» برای تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی توسط بازیکنان زیر ۱۸ سال است. چین همچنین محدودیت‌های دیگری را برای هزینه‌های ماهانه‌ی بازیکنان جوان در بازی‌های ویدیویی در نظر گرفت و مثلا افراد زیر ۱۶ سال را از استریم زنده‌ی بازی‌های خود منع می‌کند. همچنین وب‌سایت مخصوصی در مرحله‌ی آزمایشی قرار گرفته است که مردم در آن تخلف‌های شرکت‌هایی را که از قوانین جدید پیروی نمی‌کنند، به دولت گزارش می‌دهند.

منبع:

موضوع:

تازه ترین ها
آمادگی
1403/12/07 - 10:09- آمریکا

آمادگی کمتر از نیمی از شرکت‌های جهان در برابر حملات سایبری

کارشناسان اعلام کردند که با وجود افزایش حملات سایبری، کمتر از نیمی از تولیدکنندگان در جهان برای رویارویی با نقض‌های امنیتی آمادگی دارند.

عملکرد
1403/12/07 - 09:43- فناوری اطلاعات

عملکرد بهتر مغز انسان نسبت به هوش مصنوعی در پردازش متون طولانی

موسسه فناوری رژیم صهیونیستی ادعا کرد که مغز انسان در پردازش متن طولانی از هوش مصنوعی بهتر عمل می‌کند.

سرمایه‌گذاری
1403/12/07 - 09:35- آسیا

سرمایه‌گذاری پروف‌پوینت در امارات برای پیشبرد امنیت سایبری

شرکت امنیت سایبری پروف‌پوینت سرمایه‌گذاری در امارات متحده عربی را با هدف پاسخگویی به تقاضا برای خدمات امنیت سایبری مبتنی بر ابر تقویت کرد.