افزایش تقاضا برای آموزش الکترونیکی امنیت سایبری
به گزارش کارگروه بینالملل سایبربان؛ خدمات اصلی ارائه شده بهوسیله «Esus E-Learning» به مشتریان، تبدیل محتوای ثابت آنها به مطالب یادگیری الکترونیکی بسیار تعاملی و جذاب است. محتوای ایستا میتواند به شکل پاورپوینت، سند وُرد، کتابچه راهنمای آموزشی، خط مشی یا رویه شرکت، مجموعهای از دستورالعملها، مطالب آموزشی و غیره باشد.
گری اُفلین (Gary O’Flynn)، مدیر عامل Esus E-Learning، که از سال 2004 در تجارت در ایرلند و بین المللی فعالیت دارد، در این خصوص مقالهای نوشته که به شرح زیر است :
«امنیت سایبری به دلیل تأثیرات اقتصادی، نگرانیهای مربوط به حریم خصوصی و ملاحظات قانونی بالقوه مهم، موضوعی بسیار مهم است. در نتیجه ما شاهد افزایش نیاز به محتوای یادگیری الکترونیکی سفارشی، ویژه مشتری و امنیت سایبری بودهایم. در 12 ماه گذشته ما با یکی از بزرگترین شرکتهای مواد غذایی و نوشیدنی در جهان روی تعدادی از پروژههای نوآورانه آموزش الکترونیکی امنیت سایبری هم در اینجا و هم در ایالات متحده کار کردهایم.
اولین پروژه شامل توسعه مجموعهای از انیمیشنها بود تا کارکنان را با درک سطح بالایی از انواع مختلف تهدیدات امنیت سایبری که هم در زندگی شخصی و هم در زندگی کاری آنها وجود دارد، به صورت تفکیک شده (باجافزار، رمزهای عبور قوی، مهندسی اجتماعی، و غیره) و بهترین عملکرد سناریوهای مرتبط با زمینه ارائه دهد.
پروژه دوم توسعه یک دوره آموزش الکترونیکی بازیسازی شده برای محافظت از اطلاعات محرمانه بود که به یادگیرندگان این فرصت را میداد تا با مثالهای واقعی کار کنند. آنها میتوانستند عواقب اقدامات مختلف انجام شده را ببینند و بازخورد دقیقی در مورد آنها دریافت کنند.
پروژه سوم یک پروژه هیجانانگیز است که در آن ما در حال ایجاد یک تجربه «فیشینگ» واقعیت مجازی برای تعدادی منتخب از پرسنل ارشد در سازمان هستیم. هدف اصلی این است که به مردم آموزش دهیم چگونه انواع تهدیداتی را که فیشینگ در ارتباطات الکترونیکی ایجاد میکند، در یک محیط واقعیت مجازی فراگیر با استفاده از هدستهای واقعیت مجاری شناسایی کنند.
سناریوهای فیشینگ در دنیای واقعی مجازی به کارمندان ارائه میشود که در آنها ملزم به شناسایی تلاشهای فیشینگ و ارائه بازخورد در مورد اقدامات انجامشده خواهند بود.
من واقعاً مفتخرم که Esus را به یک شرکت بسیار معتبر تبدیل کردم که از کار روی پروژههای جهانی لذت میبرد و میلیونها کاربر را با مشتریان چندملیتی، Fortune 500 و سازمانهای بزرگ جذب میکند.
ایجاد محتوای به یاد ماندنی که کارآموزان می خواهند مصرف کنند، هسته اصلی کاری است که ما انجام میدهیم. این امر با همکاری با مشتریان در ابتدای پروژه برای شناسایی معیارهای کلیدی موفقیت و سپس ایجاد مناسبترین راهحل برای تأثیرگذاری بر تغییر رفتار مورد نیاز به دست میآید.
من فکر میکنم بسیاری از موفقیتهای ما ناشی از تمایل ذاتی به توسعه محتوایی است که بر تغییر رفتار واقعی برای مخاطبان مورد نظر تأثیر میگذارد. ما میتوانیم یک تجربه یادگیری الکترونیکی عالی را تضمین کنیم زیرا همه چیز را داخل اسکریپت، طراحی و توسعه میدهیم تا محصول نهایی برای مشتری مناسب باشد.»