about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
هوش
1403/08/29 - 07:56- هوش مصنوعي

هوش مصنوعی و دانش‌آموزان؛ تحولی که باید برای آن آماده شد

آموزش و پرورش، به خصوص مدارس به عنوان مهم‌ترین بستر تربیت نسل آینده، نقش کلیدی در آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به دنیای هوش مصنوعی دارد. اکنون هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

انتشار شده در تاریخ

آموزش در جنگ سایبری 2025

پژوهشگران آمریکایی با هدف افزایش تجربه ی سایبری نیروی های نظامی، یک بازی جنگ جدید طراحی کردند.

به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان، به نقل از «defensesystems»؛ دانشجویان دانشکده نیروی دریایی آمریکا (Naval Postgraduate School) یک بازی رایانه ای تولید کرده اند. هدف این بازی افزایش دانش و تجربه ی کاربران در راهبردهای امنیت سایبری و عملیاتی اعلام شد.

دیوید لانگ (David Long) و کریس مالچ (Chris Mulch)، سازندگان بازی یاد شده، نام آن را «نبرد سایبری 2025» (CyberWar: 2025) گذاشته اند. در این بازی از مفاهیم موجود در «انتشارات مشترک 12-3 عملیات های سایبری1» استفاده شده است. این موارد شامل برنامه ریزی، آماده سازی، اجرا و ارزیابی عملیات های سایبری مشترک در سراسر ارتش می شود.

بازیکن ها برای تصاحب گره های سرور، از حمله و دفاع عملیات های سایبری و بهره برداری از شبکه های رایانه ای استفاده می کنند. زمانی که یک فرد گره جدیدی را به دست آورد، امتیاز دریافت می کند. از این جوایز برای انجام اقدامات بعدی یا به روز کردن قابلیت های هر شخص تا سه مرحله بهره گرفته می شود.

مالچ گفت:

هر چه امتیاز شما بالاتر باشد، توانایی تأثیرگذاری بیشتری دارید. سپس می توانید از آنها برای حمله به دشمنان خود استفاده کنید.

هدف سرگرمی مذکور افزایش درک کاربران از زیرساخت های سایبری، بازیگران تهدید آمیز، اقدامات حمله و دفاعی و دیگر جنبه های عملیاتی سایبری است.

از بازی حمله سایبری 2025 در دوره های امنیت سایبری دانشکده نیروی دریایی آمریکا استفاده می شود؛ اما سازندگان آن توضیح دادند این سرگرمی را برای استفاده در همه ی بخش های پنتاگون طراحی کرده اند.

ساخت و استفاده از بازی جنگ (War Gaming) در وزارت دفاع آمریکا موضوع جدیدی نیست؛ اما با افزایش پیچیدگی شبکه های سیاسی، اجتماعی و فناوری، به محیط های آموزشی جدیدی نیاز پیدا می شود. برای نمونه سازمان دارپا نیز در اکتبر سال 2017، درخواستی را برای ایجاد یک سرگرمی نبرد به ثبت رساند که مواردی مانند پیچیدگی های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی رفتارهای غیر منطقی را در سراسر کشور شبیه سازی می کند.


  1. Joint Publications 3-12(R) Cyberspace Operations
تازه ترین ها
تشکیل
1403/10/23 - 15:15- آسیا

تشکیل سازمان امنیت سایبری در ترکیه

ترکیه با هدف ارتقای امنیت سایبری ملی سازمان ریاست امنیت سایبری را تأسیس کرد.

دبی
1403/10/23 - 13:08- هوش مصنوعي

دبی میزبان رقابت برترین توسعه دهندگان بازی هوش مصنوعی

دبی میزبان رویدادی برای رقابت برترین توسعه دهندگان بازی هوش مصنوعی در 23 ژانویه امسال خواهد بود.

تولید
1403/10/23 - 12:55- آمریکا

تولید تراشه‌های ۴ نانومتری در آمریکا

شرکت صنایع نیمه‌رسانا تایوان، تولید تراشه‌های ۴ نانومتری را در آریزونا آمریکا آغاز می‌کند.

مطالب مرتبط

در این بخش مطالبی که از نظر دسته بندی و تگ بندی مرتبط با محتوای جاری می باشند نمایش داده می‌شوند.