about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

بزرگ‌ترین
1405/01/10 - 16:13- جنگ سایبری

بزرگ‌ترین حمله سایبری به شرکت‌های نفتی امارات

شرکت های نفتی امارات مورد حمله سایبری گروه هکری نصیر قرار گرفت

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

اداره بهداشت ایالت نیویورک یک هشدار فوری امنیت سایبری صادر کرده و وحشت خود را نسبت به افزایش تهدیدها و احتمال بالای حملات سایبری در پی حملات نظامی آمریکا به تأسیسات هسته‌ای فردو، نطنز و اصفهان نشان داده است.

به گزارش کارگروه حملات سایبری خبرگزاری سایبربان، در این هشدار آمده است که منابع اطلاعاتی نشان‌دهنده احتمال بالای حملات سایبری و فعالیت‌های فزاینده تهدیدهای امنیتی علیه زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و کشورهای عضو ناتو هستند.

همچنین در این هشدار به ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی و سازمان‌های مرتبط توصیه شده است که برنامه‌های واکنش به بلایای طبیعی و پاسخ به حوادث سایبری خود را مرور، به‌روزرسانی و در سطح سازمانی اطلاع‌رسانی کنند و از در دسترس بودن نسخه‌های پشتیبان کافی از سامانه‌ها و داده‌های حیاتی اطمینان حاصل نمایند.

در ادامه، این هشدار تأکید می‌کند که مراکز درمانی باید کنترل‌های امنیتی فیزیکی خود را تقویت کرده و سامانه‌های فناوری عملیاتی (OT) را در برابر حملات سایبری ایمن‌سازی کنند.

از جمله اقدامات توصیه‌شده می‌توان به قطع اتصال این سامانه‌ها از اینترنت عمومی، تغییر رمزهای عبور پیش‌فرض، استفاده از رمزهای قوی و منحصربه‌فرد، ایمن‌سازی دسترسی راه دور و تفکیک شبکه‌های فناوری اطلاعات (IT) و فناوری عملیات اشاره کرد.

این هشدار در ادامه بولتن وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) منتشر شده که در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۲۵ هشدار داده بود حملات سایبری توسط هکر‌های طرفدار ایران و عوامل سایبری وابسته به دولت ایران محتمل هستند.

همچنین، در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۵، آژانس امنیت سایبری و زیرساخت (CISA)، اداره تحقیقات فدرال (FBI)، مرکز جرایم سایبری وزارت دفاع (DC3) و آژانس امنیت ملی (NSA) در بیانیه‌ای مشترک هشدار دادند که سازمان‌ها باید نسبت به فعالیت‌های هدفمند سایبری علیه زیرساخت‌های حیاتی آمریکا و دیگر نهادهای ایالات متحده توسط عوامل وابسته به ایران هوشیار باقی بمانند.

افزایش سطح تهدیدات سایبری در سطح ملی شباهت زیادی به شرایط فوریه ۲۰۲۰ دارد؛ زمانی که پس از حمله تروریستی آمریکا که منجر به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه جمهوری اسلامی ایران شد، هشدارهای مشابهی از سوی آژانس امنیت سایبری و زیرساخت و اداره خدمات مالی نیویورک صادر شده بود.

تهدیدات سایبری منتسب به ایران بار دیگر در اوت ۲۰۲۴ افزایش یافت، زمانی که وزارت امنیت داخلی آمریکا ادعا کرد که عوامل سایبری مستقر در ایران با گروه‌های باج‌افزاری همکاری می‌کنند تا حملات علیه سازمان‌های دولتی و خصوصی آمریکا، از جمله بخش سلامت، را افزایش دهند.

 

منبع:

تازه ترین ها
هشدار
1405/04/02 - 17:07- هوش مصنوعي

هشدار سازمان ملل متحد در زمینه تعصب جنسیتی توسط هوش مصنوعی

نهاد زنان سازمان ملل متحد هشدار داد که تعصب جنسیتی گسترده‌ای در مدل‌های هوش مصنوعی وجود دارد.

بریتانیا
1405/04/02 - 16:29- اروپا

بریتانیا و مالزی مذاکراتی را در مورد توافق تجارت دیجیتال آغاز کردند

توافق‌نامه جدید تجارت دیجیتال بریتانیا و مالزی از جریان داده‌ها، همکاری در زمینه هوش مصنوعی و خدمات آنلاین پشتیبانی می‌کند.

افزایش
1405/04/02 - 15:07- اروپا

افزایش حذف محتوای نفرت‌پراکنی آنلاین در اسپانیا

رصدخانه نژادپرستی و بیگانه‌هراسی اسپانیا، بیش از 31 هزار مورد نفرت‌پراکنی و محتوای تبعیض‌آمیز را در رسانه‌های اجتماعی شناسایی کرد.