افزایش 15 درصدی نرخ جرایم سایبری در پاکستان
به گزارش کارگروه بینالملل سایبربان؛ براساس گزارش اخیر یک آژانس بینالمللی امنیت سایبری و دادههای آژانس تحقیقات فدرال (FIA)، پاکستان بالاترین نرخ جرایم مالی را در حوزه جرایم سایبری داشته است.
این گزارش تأکید میکند که افزایش استفاده شهروندان عادی از اینترنت در پاکستان به همراه افزایش حوادث سرقت هویت دیجیتال و جرایم آنلاین باعث ایجاد مشکلات روزمره برای مردم شده است.
هکرهای ماهر در زمینه فناوری اطلاعات از طریق اینترنت، حسابهای بانکی، مشخصات کارت اعتباری و رمزهای عبور آنلاین کاربران را سرقت میکنند. برای آنها هیچ تمایزی بین مرزهای ملی و بینالمللی وجود ندارد.
به گفته محققان، مرتکبین جرایم مالی سایبری اغلب از تاکتیکهایی مانند تماس با مشتریان از مراکز تماس جعلی یا بانکها با ادعای هک شدن حساب کاربری خود استفاده میکنند. با استخراج چند قطعه اطلاعات مرتبط از کاربر ناشناس، آنها اطلاعات حیاتی بیشتری به دست میآورند و اقدام به برداشت پول از حساب میکنند.
لازم به ذکر است که با این شیوه، مجرمان سایبری با رضایت ظاهری کاربر به حساب کاربری دسترسی پیدا میکنند، مفهومی که به عنوان «دسترسی انتخابی» شناخته میشود.