about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

بزرگ‌ترین
1405/01/10 - 16:13- جنگ سایبری

بزرگ‌ترین حمله سایبری به شرکت‌های نفتی امارات

شرکت های نفتی امارات مورد حمله سایبری گروه هکری نصیر قرار گرفت

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

مقام‌های کره جنوبی تصمیم گرفتند تا طیف موج mid-band مخصوص ارتباط‌های ماهواره‌ای را برای پیاده‌سازی شبکه‌ی مخابراتی 5G آزاد کنند.

کره جنوبی طیف موج ۳/۷ تا ۴ گیگاهرتز را که اکنون برای ارتباط‌های ماهواره‌ای استفاده می‌شود، برای پیاده‌سازی ارتباط‌های بی‌سیم 5G اختصاص می‌دهد. وزارت علوم و فناوری اطلاعات این کشور اعلام کرد که افزایش تقاضای شدیدی برای فناوری 5G رخ داده است. به‌علاوه، آن‌ها باید روند کنونی بهره‌برداری از طیف باند میانی در ارتباط‌های ماهواره‌ای را هم مجددا موردبررسی قرار می‌دادند تا بازدهی شبکه و طیف موج، مشخص شود.

توسعه‌ی ارتباط‌های بی‌سیم در کره‌ی جنوبی یکی از اولویت‌های اصلی دولت محسوب می‌شود. وزارت فناوری اطلاعات کشور اکنون و در اوج گسترش فناوری 5G، باند مهم ۳/۷ تا ۴ گیگاهرتز را در اختیار شرکت‌های مخابراتی قرارداد. همچنین مجوز استفاده از طیف ۶ گیگاهرتز هم برای کاربردهای وای‌فای صادر شد.

وزارت ارتباطات کره جنوبی پیش از صدور مجوز جدید، وضعیت کنونی باند طیف میانی (۳ تا ۱۰ گیگاهرتز) را موردبررسی قرارداد. این طیف موج پس از اوج‌گیری تقاضا برای شبکه‌ی مخابراتی 5G در سرتاسر جهان، افزایش تقاضای شدیدی را تجربه می‌کند. همچنین افزایش نصب زیرساخت‌های وای‌فای هم‌فشار بر طیف مذکور را افزایش می‌دهد.

باوجوداینکه منابع طیف موجی در دسترس دولت کره جنوبی محدود هستند، آن‌ها تصمیم دارند تا هرچه سریع‌تر طیف مدنظر را برای پیاده‌سازی 5G آماده کنند. هدف اصلی، افزایش بازدهی ارتباط در این شبکه‌های مخابراتی است. وزارت ارتباطات همچنین اعلام کرده بود که ۳۱۰ مگاهرتز از باندهای تحت اشغال 2G و 3G و 4G LTE را هم برای پیاده‌سازی 5G در نظر دارد، چون نسل‌های قبلی به‌مرور به تاریخ انقضا نزدیک می‌شوند. ۲۷۰ مگاهرتز از ۳۱۰ مگاهرتز مذکور، از طیف‌های ۲/۱ و ۱/۸ گیگاهرتز و ۸۰۰ مگاهرتز استخراج خواهد شد که اکنون به ترتیب در شبکه‌های 4G LTE شرکت‌های LG Uplus و SK Telecom و KT استفاده می‌شوند.

اختصاص طیف به ارتباط مخابراتی 5G به‌سرعت انجام نمی‌شود. وزارت ارتباطات کره اعتقاد دارد هنوز بسیاری از مردم از 4G استفاده می‌کنند و حتی کاربران 2G و 3G هم به زمان بیشتری برای تغییر شبکه به نسل جدید نیاز خواهند داشت. این وزارتخانه در ماه نوامبر گذشته اعلام کرده بود که تا سال ۲۰۲۶، حداکثر ۲،۶۴۰ مگاهرتز پهنای باند جدید به ۲،۶۸۰ مگاهرتز پهنای باند کنونی تحت اشغال 5G اضافه خواهد شد.

آخرین آمارها نشان می‌دهند که کره جنوبی تا ماه آوریل بیش از پنج میلیون مشترک 5G دارد. این تعداد مشترک، در طول یک سال عرضه‌ی نسل جدید شبکه‌های مخابراتی به‌دست‌آمده‌اند.

منبع:

تازه ترین ها
پیشنهاد
1405/04/03 - 15:21- اروپا

پیشنهاد یوروی دیجیتال در کمیته پارلمان اروپا مطرح شد

تلاش‌ها برای مدرن‌سازی یورو برای عصر دیجیتال و در عین حال حفظ اعتماد عمومی به سیستم مالی در اروپا در حال افزایش است.

پشتیبانی
1405/04/03 - 15:03- هوش مصنوعي

پشتیبانی از اکتشافات علمی توسط جمینای گوگل

گوگل از ابزارهای هوش مصنوعی جمینای برای پشتیبانی از اکتشافات علمی در زمینه‌های تحقیقاتی رونمایی کرد.

شکاف‌های
1405/04/03 - 14:37- هوش مصنوعي

شکاف‌های امنیتی کودکان ایرلندی در قانون هوش مصنوعی اروپا

اتحادیه حقوق کودکان ایرلند، به شکاف‌های امنیتی کودکان در قانون هوش مصنوعی تاکید کرد.