about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

بزرگ‌ترین
1405/01/10 - 16:13- جنگ سایبری

بزرگ‌ترین حمله سایبری به شرکت‌های نفتی امارات

شرکت های نفتی امارات مورد حمله سایبری گروه هکری نصیر قرار گرفت

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در طول روزهای گذشته، محققان حملات پروتکل زمان شبکه (NTP) که توسط مجرمان اینترنتی راه اندازی شده بود را کشف کرده اند.

موسسه خبری سایبربان: در طول روزهای گذشته، محققان حملات پروتکل زمان شبکه (NTP) که توسط مجرمان اینترنتی راه اندازی شده بود را کشف کرده اند. آنها در حال سوء استفاده از سرور هایی با پیکربندی ضعیف برای راه اندازی حملات سایبری علیه سیستم‌های سازمان‌های مختلف هستند.

در 16 دسامبر، تعداد  IP هایی که در این حملات تقریبا به اوج خود رسیدند در حدود 15 هزار عدد بودند. با در نظر گرفتن اینکه تعداد IP‌‌ها قبل از 7 دسامبر کمتر از  1000 عدد بود، این افزایش قابل توجه به نظر می‌رسد.

 NTP برای همزمان سازی زمان بین دستگاه‌های مختلف در شبکه استفاده می‌شود. متاسفانه مدیران شبکه اغلب بروز رسانی و پیکربندی آن را نادیده می‌گیرند.

به گفته کارشناسان سیمانتک،NTP  می‌تواند یک ابزار توزیع انکار سرویس(DDOS) بسیار کارآمد باشد. دلیلش این است که یک نفوذگر می‌تواند یک درخواست کوچک جعلی را ارسال کند که سرور آن به مقدار زیادی از داده‌ها پاسخ دهد.

به طور خاص، مجرمان اینترنتی به نظر می‌رسد که از فرمان monlist استفاده می‌کنند. این دستور می‌تواند به عنوان یک ابزار شناسایی مورد استفاده قرار گیرد که به مهاجمان در ساخت مشخصات یک شبکه کمک می‌کند. با این حال، می‌تواند برای حملات  DDOS نیز استفاده شود، چرا که می‌تواند مگابایت هایی از ترافیک را به یک آدرس IP  مورد هدف، فقط با یک پرس و جوی کوچک تغییر مسیر دهد.

محققان سیمانتک در یک پست وبلاگ اشاره کردند که اکثر ابزارهای اسکن، مانند Nmap ، یک ماژول  monlist برای جمع آوری اطلاعات شبکه دارند و بسیاری از ابزارهای حمله نیز، از جمله metasploit، یک ماژول توزیع انکار سرویس  monlist را دارا می‌باشند.

سازمان هایی که می‌خواهند از اینکه سیستم هایشان مورد حملات  DDOS قرار گرفته حصول اطمینان پیدا کنند، می‌توانند NTP را به نسخه 4.2.7 ارتقاء دهند که دیگر شامل فرمان monlist نمی‌باشد.

روش دیگر اینست که مدیران می‌توانند  noquery را در فایل پیکربندی برای غیر فعال کردن دسترسی به بسته‌های اطلاعاتی پرس و جو خاص ایجاد نمایند، از جمله آنهایی که شامل فرمان monlist می‌باشند./

تازه ترین ها
ممنوعیت
1405/04/03 - 13:02- آمریکا

ممنوعیت چهار ساله ارز دیجیتال بانک مرکزی توسط سنای آمریکا

کنگره ایالات متحده از ممنوعیت موقت فدرال رزرو برای صدور یا ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی حمایت کرد.

رونمایی
1405/04/03 - 12:37- هوش مصنوعي

رونمایی از پلتفرم وِرا روبین توسط انویدیا

شرکت انویدیا برای پشتیبانی از ابررایانه‌های نسل بعدی و اکتشافات مبتنی بر هوش مصنوعی از پلتفرم وِرا روبین رونمایی کرد.

قاچاق
1405/04/02 - 19:22- آسیا

قاچاق سیستم‌های استارلینک به ایران توسط رژیم صهیونیستی

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سیستم‌های استارلینک را به ایران قاچاق کرده است.