about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

بزرگ‌ترین
1405/01/10 - 16:13- جنگ سایبری

بزرگ‌ترین حمله سایبری به شرکت‌های نفتی امارات

شرکت های نفتی امارات مورد حمله سایبری گروه هکری نصیر قرار گرفت

به گزارش واحد هک و نفوذ سایبربان، یک گروه هکری ناشناس به شرکت‌های دولتی آفریقای جنوبی حملات سایبری انجام داده است. در این حمله، هکرهای ناشناس موفق شدند که به سرورهای شرکت‌های فناوری اطلاعات دولت آفریقای جنوبی نفوذ کرده و اطلاعات محرمانه‌ی زیادی از آنها را به سرقت ببرند. در میان اطلاعات به سرقت رفته؛ نام، نام کاربری، رمز عبور، ایمیل، آدرس، شماره تلفن و شماره‌ی فکس مسئولان دولتی این شرکت‌ها و نمایندگان مجلس آفریقای جنوبی وجود دارد.

در مصاحبه‌ای خصوصی با رسانه‌ها، هکرها دلیل این حملات را نقض حقوق بشر در آفریقای جنوبی، وضعیت سانسور در این کشور و سلطه‌ی شرکت مونسانتو در آفریقای جنوبی اعلام کردند.

این هکرها اعلام کردند: "ما علیه شرکت مونسانتو و محصولات غذایی سمی آنها مبارزه خواهیم کرد. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که مردم آفریقای جنوبی در جنگ علیه نقض حقوق بشر و سانسور اینترنت تنها نیستند."

درباره‌ی مونسانتو (Monsanto)

مونسانتو یک شرکت چندملیتی با اصالت آمریکایی است که در زمینه‌ی صنایع کشاورزی و بیوتکنولوژی فعالیت دارد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کرو کور (Creve Coeur)، در ایالت میزوری قرار دارد.

شرکت مونسانتو، یکی از شرکت‌های بزرگ در حوزه مهندسی ژنتیک است. مونسانتو همچنین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان بذر و علف‌کش در جهان محسوب می‌شود. این شرکت در سال ۱۹۰۱ توسط جان فرانسیس کوئینی تأسیس شد و از دهه ۱۹۴۰ به جمع تولیدکنندگان عمده پلاستیک، شامل انواع یونولیت و الیاف مصنوعی پیوست.

مونسانتو در طول دوران فعالیت خود، چندین بار اقدام به تولید محصولات جنجالی نموده است که از جمله آنها می‌توان به سموم ددت، پی‌سی‌بی و عامل نارنجی اشاره کرد.

سم ددت روی سیستم عصبی جانداران تأثیر می‌گذارد و فعالیت‌های عادی عصبی را مختل می‌کند. این سم باعث تخلیه پیاپی سیستم عصبی می‌شود. این اختلال در صورت ادامه پیدا کردن می‌تواند منجر به مرگ شود.

عامل نارنجی (Agent Orange) نوعی سم قوی است که ارتش آمریکا طی سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۱ و در جنگ ویتنام برای از بین بردن ویتنامی‌ها استفاده می‌کرد. این ماده بر مردم ویتنام آثار مرگبار فراوانی گذاشت که در نسل‌های بعدی مردم مناطق سمپاشی شده دیده می‌شود. علاوه بر از بین بردن مردم، جنگل‌های انبوه استوایی فراوانی نیز  در اثر استفاده از عامل نارنجی در جنگ ویتنام از بین رفت.

برآوردها نشان می‌دهد بر اثر این سم‌پاشی‌ها، ۴۰۰ هزار نفر کشته یا ناقص‌العضو شدند و در سال‌های بعدی تاکنون ۵۰۰ هزار کودک با اختلالات مادرزادی زاده شده‌اند.

تصویری از استفاده‌ی نیروهای آمریکایی از عامل نارنجی در جنگ ویتنام علیه روستاییان و غیرنظامیان این کشور

در میان سال‌های جنگ ویتنام، ارتش آمریکا نزدیک به ۷۵٬۷۰۰٬۰۰۰ لیتر علف‌کش شیمیایی و برگ‌زدای بر روی جنگل‌های ویتنام، شرق لائوس و بخش‌هایی از کامبوج فروریخت و از این سموم علیه ویتنامی‌ها و روستاییان این کشور استفاده کرد.

تازه ترین ها
تحلیل
1405/04/02 - 14:40- سایرفناوری ها

تحلیل بنیاد دیده‌بان اینترنت در مورد فناوری‌های تشخیص کودک‌آزاری

بنیاد دیده‌بان اینترنت، تحلیل جدیدی را برای شناسایی محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان منتشر کرده است.

محدودیت
1405/04/02 - 13:40- هوش مصنوعي

محدودیت استفاده از هوش مصنوعی در مدارس ابتدایی نروژ

نروژ استفاده از هوش مصنوعی مولد را در مدارس ابتدایی، به طور قابل توجهی محدود می‌کند.

تصویب
1405/04/02 - 12:51- هوش مصنوعي

تصویب قانون عدالت کیفری کانادا با هدف حمایت از کودکان

آسیب‌های دیجیتال و حمایت از کودکان، اصلاحات عمده‌ای را در قانون مجازات کانادا ایجاد کرده است.