about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
هوش
1403/08/29 - 07:56- هوش مصنوعي

هوش مصنوعی و دانش‌آموزان؛ تحولی که باید برای آن آماده شد

آموزش و پرورش، به خصوص مدارس به عنوان مهم‌ترین بستر تربیت نسل آینده، نقش کلیدی در آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به دنیای هوش مصنوعی دارد. اکنون هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

ساخت
1403/09/24 - 08:40- آسیا

ساخت پیچیده‌ترین سلاح سایبری زیرساختی جهان توسط ایران

کارشناسان ادعا کردند که بدافزار مرتبط با ایران زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

راه‌اندازی
1403/09/28 - 07:37- آسیا

راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی اولین کامپیوتر کوانتومی ساخت خود با استفاده از فناوری پیشرفته ابررسانا خبر داد.

انتشار شده در تاریخ

ترسیم آینده انگلیس با بازی ماینکرفت (بخش اول)

به گزارش واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ اخیراً برنامه‌ی کریپینکس (Crypinx) توسط دفتر کابینه انگلیس، وزارت فرهنگ و ورزش برای برنامه‌ی چالش امنیت سایبر انگلستان (Cyber Security Challenge UK) منتشر شده است. تمرکز این برنامه بر روی امنیت سایبر بازی‌ها، مسابقات ورزشی، رمزنگاری و بررسی فرصت‌های شغلی است. این برنامه  یک پلتفرم مبتنی بر مرورگر و الهام گرفته از بازی‌های آنلاین کلان، برای اجرای بازی‌های مبتنی بر امنیت سایبر است. 
این برنامه توسط خدمات ابری «Skyscape Cloud» پشتیبانی شده و بر اساس بازی‌های بین‌المللی توسعه داده شده است. استفاده کنندگان از این خدمات گروه سنی 12 تا 25 سال هستند.
یکی از این بازی‌ها ماینکرافت1 ( Minecraft) است. بازیکن باید در محیط بازی جستجو کرده و معماهای سایبری کارگذاری شده را پیدا کند. این معماهای سایبری باید در زمان تعیین شده حل شوند.

نحوه انجام بازی و حل آزمون‌ها و معماها توسط بازیکن در هر نوبت توسط کارمندان  امتیازدهی و ذخیره می‌شود.

یکی از مسئولان برنامه‌ی چالش امنیت سایبر انگلستان، گفت: «بازیکنانی که در این طرح شرکت می‌کنند، با انجام بازی‌ها و نحوه‌ی عملکردشان امتیاز دریافت کرده و رتبه‌بندی می‌شوند. از این رتبه‌بندی و امتیازها برای شناسایی استعدادهای مختلف در زمینه‌های مختلف امنیت سایبری مانند تجزیه‌وتحلیل ریسک، تجزیه‌وتحلیل قانون، دفاع از شبکه و اصول اخلاقی استفاده می‌شود. در واقع به افراد مختلف این فرصت داده می‌شود تا در زمینه‌های مختلف خود را ثابت کنند.»
سازمان‌هایی مانند سازمان جرایم ملی انگلیس، بانک مرکزی این کشور، «GCHQ» و شرکت سانس2 (SANS) از این برنامه پشتیبانی می‌کند.

بخش دوم

___________________________

1) ماینکرافت یک بازی است که بازیکن در زمان شروع بازی بدون هیچ توضیحی در محیط آن رها می شود. بازیکن وظیقه دارد در این بازی به اکتشاف پرداخته و با استفاده از منابعی که پیدا می کند پناهگاه و ابزاری برای مقابله با خطرات برای خود ایجاد کند. در صورت مردن در این بازی بدون توجه به میزان زمان صرف شده تمام پیشرفت بازیکن از بین رفته و باید بازی را از اول شروع کند. 

2) یک شرکت خصوصی که در زمینه ی امنیت سایبر و آموزش نیروها عمل می کند.

 

 

 

 

تازه ترین ها
هدف
1403/10/24 - 07:09- تروریسم سایبری

هدف قرار گرفتن شهروندان لبنانی با جنگ سایبری رژیم صهیونیستی

جنگ سایبری رژیم صهیونیستی، اعم از انجام مأموریت‌های جاسوسی، شهروندان لبنانی را هدف قرار می‌دهد.

افزایش
1403/10/24 - 07:06- اروپا

افزایش 70 درصدی حملات سایبری روسیه علیه اوکراین

به گفته کارشناسان، حملات سایبری روسیه علیه اوکراین در سال گذشته 70 درصد افزایش یافته و 4315 حمله به زیرساخت‌های حیاتی ثبت شده است.

تشکیل
1403/10/23 - 15:15- آسیا

تشکیل سازمان امنیت سایبری در ترکیه

ترکیه با هدف ارتقای امنیت سایبری ملی سازمان ریاست امنیت سایبری را تأسیس کرد.