about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

بزرگ‌ترین
1405/01/10 - 16:13- جنگ سایبری

بزرگ‌ترین حمله سایبری به شرکت‌های نفتی امارات

شرکت های نفتی امارات مورد حمله سایبری گروه هکری نصیر قرار گرفت

انتشار شده در تاریخ

تحریم شرکت‌های ایرانی درکنگره جهانی موبایل

ورود ایرانی‌ها به بزرگ‌ترین نمایشگاه و نشست تلفن همراه جهان ممنوع است؛ این پیام کوتاه و روشن سایت کنگره جهانی موبایل است.

به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان؛ اين يعني شركت‌هاي كوچك و بزرگ ايراني كه در حوزه فناوري موبايل كار مي‌كنند، نمي‌توانند به اسپانيا بروند. بهانه شركت «جي.اس.ام.اي» براي نفرستادن دعوتنامه‌ شركت در همايش تحريم‌هاي تجاري آمريكا عليه ايران عنوان شده است. نمايشگاه جهاني گوشي همراه يا كنگره جهاني موبايل مجموعه‌اي شامل بزرگ‌ترين نمايشگاه صنعت گوشي همراه در جهان است كه در آن مديران برجسته شركت‌هاي سازنده گوشي همراه، اپراتورهاي ارتباطات، سازندگان نرم‌افزار و فروشندگان حضور دارند.

به گزارش همشهري، شركت سهامي GSMA كه دفتر مركزي‌اش در لندن است برگزار‌كننده كنگره جهاني موبايل به‌عنوان بزرگ‌ترين همايش اين حوزه است. اين شركت براساس آنچه در سايت رسمي خودش نوشته، مجموعه‌اي از حدود 800اپراتور تلفن همراه و 300شركتي است كه در اين حوزه مشغول به‌كار هستند. اين نمايشگاه امسال هم در شهر بارسلون اسپانيا برگزار مي‌شود و GSMA از شركت‌كنندگان به‌صورت آنلاين نام‌نويسي مي‌كند.

اين شركت درباره‌ دليل ايجاد اين محدوديت فقط به چند جمله كوتاه كه هنگام ثبت‌نام براي كاربر نمايش داده مي‌شود، بسنده كرده است. هنگام ثبت‌نام اين پيام براي كاربران ايراني به نمايش درمي‌آيد: «از آنجا كه شركت GSMA، يك كمپاني سهامي در آمريكاست و موظف است به تحريم‌هاي تجاري كه توسط دولت ايالات متحده وضع شده، پايبند باشد، بنابر محدوديت‌هاي اين تحريم‌هاي تجاري، شركت از فرستادن دعوتنامه‌ دريافت رواديد براي شركت‌كنندگان از كشورهاي كوبا، سوريه و ايران معذور است.» در اين متن كوتاه هيچ اشاره‌اي به يك قانون يا تبصره خاص نشده و تنها به‌عبارت «تحريم‌هاي تجاري» بسنده شده است.

چند بار تماس «همشهري» با برگزاركنندگان همايش بي‌نتيجه مانده است و درباره ابعاد دقيق اين محدوديت پرسش‌هايي بي‌پاسخ ماند. مقام‌هاي اين شركت و برگزار‌كنندگان كنگره جهاني موبايل با وجود تماس‌هاي تلفني و همچنين ارسال ايميل حاضر به پاسخگويي در اين رابطه كه چه قانوني مانع از حضور شركت‌هاي ايراني در اسپانيا مي‌شود، نشدند.

    چرا كنگره مهم است؟

كنگره جهاني موبايل بيشتر از 30سال پيش براي نخستين‌بار راه افتاده و هميشه جزو مهم‌ترين همايش‌هاي دنياي تلفن همراه در جهان بوده است. اين نمايشگاه، امسال قرار است اوايل اسفندماه در بارسلون برگزار شود. تخمين زده مي‌شود بيشتر از 100هزار نفر در اين برنامه شركت كنند. به جز تخمين‌ها و احتمالات، برخي از بزرگ‌ترين كمپاني‌هاي موبايل در دنيا وعده‌ داده‌اند كه مدل‌هاي جديد و جنجالي‌شان را براي زمان برگزاري نمايشگاه كنار بگذارند. تمامي جنجال‌هاي خبري در همين همايش اتفاق مي‌افتد؛ خبرنگاران علمي نمونه‌هاي اوليه را تست كرده و نظرشان را در همان روزهاي برگزاري همايش منتشر مي‌كنند. در زمان برگزاري اين «رويداد بزرگ» تمام مدعي‌ها دور هم جمع مي‌شوند و بزرگ‌ترين كمپاني‌هاي تلفن همراه در آن حضور دارند. به جز بزرگ‌ترين‌ها، نمايشگاه بين‌المللي موبايل محل گرد هم آمدن اولين‌ها و تازه‌كارهاست. جديدترين فناوري‌هاي موبايل در اين نمايشگاه براي نخستين‌بار ارائه مي‌شوند و در يك كلام، سرنوشت هر محصول جديد دنياي موبايل در همين برنامه مشخص مي‌شود.هنوز خبر قابل‌استنادي درباره آنچه قرار است در همايش اتفاق بيفتد و فناوري‌هاي جديدي كه قرار است به نمايش در بيايند، منتشر نشده است اما كارشناسان دنياي تلفن همراه احتمال مي‌دهند امسال تلفن‌هاي همراه تاشو و ساعت‌مچي‌هاي هوشمند حرف‌هاي جديدي براي گفتن داشته باشند. همه‌چيز فعلا بر پايه‌ مقايسه با نمايشگاه سال قبل استوار است. كارشناسان احتمال مي‌دهند، در نمايشگاه امسال بازار موبايل‌هاي تاشو و ساعت‌هاي مچي هوشمند كه هنوز به اندازه كافي پيشرفت نكرده، به جاهاي قابل اعتنايي برسد.

سايت «تك‌رادار» با اشاره به تغييراتي كه انتظار مي‌رود امسال در حوزه ساعت‌هاي هوشمند پيش بيايد، مي‌نويسد: «به‌نظر نمي‌رسد مدل جديدي امسال به بازار عرضه شود چون آنچه مشتري‌ها نياز دارند، بيشتر از يك ساعت با ظاهري جديد، وسيله‌اي است كه بتواند انتظاراتشان را برآورده كند. به‌نظر مي‌رسد مشتري‌ها دنبال فناوري جديدي هستند كه كمك كند همين وسايل فعلي كارشان را درست انجام بدهند. باتري‌هاي بادوامي كه شارژ را مدت بيشتري نگه دارند، يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي دارندگان ساعت‌هاي هوشمند است. آنها هنوز نمي‌توانند با شارژ كردن روزانه ساعت‌شان كنار بيايند. انتظار مي‌رود يكي از كمپاني‌هاي بزرگ اين مشكل را در نمايشگاه 2018 حل كند.»

    غول‌هاي جهان در اسپانيا

كنگره جهاني تلفن همراه از حدود 30سال پيش (سال1987) معمولا در هفته اول ماه مارس برگزار مي‌شود. اين كنگره كه بزرگ‌ترين همايش بازار تلفن همراه در تمام جهان است، در هر دوره بيشتر از 100هزار شركت‌كننده دارد و غول‌هاي بزرگ تكنولوژي، مهم‌ترين دستاوردهاي سالانه‌شان را در آنجا ارائه مي‌كنند.

 6000 : هر سال در اين نمايشگاه بيشتر از 6 هزار نفر از روساي شركت هاي بزرگ صنعت تلفن همراه شركت مي كنند.
3650 : كارشناسان، تحليلگران و خبرنگاران حوزه فناوري پاي ثابت اين نمايشگاه هستند. امسال تعدادشان بيشتر از 3650 نفر است.
108000 : هر سال تعداد شركت كنندگان در اين برنامه متغير است اما گفته مي شود، امسال بيشتر از 108 هزار نفر در نمايشگاه بزرگ موبايل شركت مي كنند.
208 : تمام كشورهايي كه حرفي در حوزه تلفن همراه دارند، به اين نمايشگاه مي آيند. امسال تعدادشان 208 تاست،‌البته به جز ايران،‌كوبا و سوريه.

تازه ترین ها
هک
1405/04/02 - 10:37- جنگ سایبری

هک کانال رسمی شهردار مسکو با پیام‌های حامی اوکراین

هکرها کانال رسمی شهردار مسکو را برای ارسال پیام‌های طرفدار اوکراین هک کردند.

تصویب
1405/04/02 - 10:13- هوش مصنوعي

تصویب طرح ملی هوش مصنوعی در سرزمین‌های اشغالی

رژیم صهیونیستی طرح ملی هوش مصنوعی را با هدف تبدیل شدن به قدرت برتر فناوری تصویب کرد.

واگذاری
1405/04/02 - 10:02- آسیا

واگذاری حاکمیت دیجیتال ارمنستان به آذربایجان

ارمنستان اعلام کرد که طی یک توافق‌نامه، داوطلبانه حاکمیت دیجیتال را به آذربایجان واگذار می‌کند.

مطالب مرتبط

در این بخش مطالبی که از نظر دسته بندی و تگ بندی مرتبط با محتوای جاری می باشند نمایش داده می‌شوند.