about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

بزرگ‌ترین
1405/01/10 - 16:13- جنگ سایبری

بزرگ‌ترین حمله سایبری به شرکت‌های نفتی امارات

شرکت های نفتی امارات مورد حمله سایبری گروه هکری نصیر قرار گرفت

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

انتشار شده در تاریخ

برگزاری رزمایش سایبرگارد 2016

به گزارش واحد بین‌الملل سایبربان؛ آمریکا در تلاش است با برگزاری رزمایش‌های سایبری به افزایش توانمندی‌های سایبری خود بپردازد.
خاموشی برای 1 تا 10 میلیون خانه و مشاغل، نشت نفت از پالایشگاهی در نزدیکی ساحل به دریا در تگزاس و لوئیزیانا، تعطیلی بندر لس‌آنجلس به دلیل قطع شبکه؛ این‌ها حملات واقعی نیست، سناتورهای احتمالی حملات سایبری است که در رزمایش سایبرگارد 2016 تمرین شده است.
مایکل راجرز، رئیس مرکز فرماندهی سایبری آمریکا در سخنرانی خود برای حاضرین در رزمایش توضیح داد که سطح این تمرینات از زمان آغاز برگزاری آن در سال 2012 بسیار پیشرفته‌تر شده است.
در رزمایش سایبرگارد 2016 بیش از 800 شرکت‌کننده از بیش از 100 سازمان داخلی و خارجی داشته‌اند. علاوه بر نمایندگانی از وزارت امنیت داخلی، وزارت دفاع، اف.بی.آی، اداره هوافضای فدرال سازمان‌های دیگر داخلی آمریکا، مانند شرکت‌های انتقال برق و زیرساخت‌های بندری نیز در این همایش شرکت کرده‌اند. همچنین کشورهایی مانند انگلیس، کانادا و استرالیا، در این همایش حضور فعالی داشتند.
این رزمایش به مسائلی مانند بانکداران و شرکت‌های سهامی و سایر مشاغل که از انکار اولویت اینترنت آسیب‌پذیر خواهند بود، پرداخته است. مایکل راجرز عنوان کرد که هدف از تمرین در این فضای شبیه‌سازی‌شده، ایجاد انعطاف‌پذیری بوده با تأکید بر اینکه هیچ ملت یا سازمانی نمی‌تواند به‌تنهایی با تهدیدات سایبری مقابله کند. سایبرگارد بخشی از یک تمرین سالیانه است که با هدف آمادگی بخش‌های حیاتی دفاعی و اقتصادی با تهدیدات سایبری طراحی و اجرا می‌شود.
فعالیت‌های اخیر آمریکا در زمینه امنیت سایبری نشان از تغییر ساختار نظامی ارتش این کشور دارد و وزن فرماندهی سایبری بسیار بیشتر از گذشته شده است. ارائه طرح جدایی فرماندهی سایبری از ارتش و دریافت بودجه جداگانه و همچنین استخدام 1000 نیروی جدید در این مرکز ازجمله فعالیت‌های آمریکا در گسترش توانمندی‌های سایبری خود است.
شایان‌ذکر است که اعضای فرماندهی سایبری آمریکا لقب «جنگجویان قرن 21» را یدک می‌کشند که تنها یک لقب ساده نیست بلکه گویای سیاست‌های نظامی آینده آمریکا نیز هست. با توجه به رشد روزافزون حملات سایبری و گسترش سرمایه‌گذاری آمریکا در زمینه سایبری نظامی، این امر به نظر منطقی می‌رسد که به‌زودی فعالیت‌های نظامی فرم خود را از جنگ‌های نظامی میدانی به سایبری تغییر خواهند داد و کشورهایی که در زمینه نظامی پیشرو هستند بیشترین سرمایه‌گذاری را برای آمادگی مواجهه با این حملات در دستور کار خود قرار داده‌اند. با تازگی آمریکا طرحی به مجلس ارائه کرد که با تصویب آن، ازاین‌پس فضای سایبری نیز جزئی از میدان نظامی به شمار می‌آید که در صورت بروز حملات سایبری ارتش آمریکا می‌تواند با آن مانند حملات نظامی برخورد کند.

 

لینک های مرتبط:

ارتقای جایگاه فرماندهی سایبری آمریکا

بودجه‌ی 506 میلیون دلاری فرماندهی سایبری آمریکا

تازه ترین ها
هشدار
1405/04/02 - 17:07- هوش مصنوعي

هشدار سازمان ملل متحد در زمینه تعصب جنسیتی توسط هوش مصنوعی

نهاد زنان سازمان ملل متحد هشدار داد که تعصب جنسیتی گسترده‌ای در مدل‌های هوش مصنوعی وجود دارد.

بریتانیا
1405/04/02 - 16:29- اروپا

بریتانیا و مالزی مذاکراتی را در مورد توافق تجارت دیجیتال آغاز کردند

توافق‌نامه جدید تجارت دیجیتال بریتانیا و مالزی از جریان داده‌ها، همکاری در زمینه هوش مصنوعی و خدمات آنلاین پشتیبانی می‌کند.

افزایش
1405/04/02 - 15:07- اروپا

افزایش حذف محتوای نفرت‌پراکنی آنلاین در اسپانیا

رصدخانه نژادپرستی و بیگانه‌هراسی اسپانیا، بیش از 31 هزار مورد نفرت‌پراکنی و محتوای تبعیض‌آمیز را در رسانه‌های اجتماعی شناسایی کرد.