about-3 back-contact back-deep eitaa کانال روبیکاخبرگزاری سایبربان
مطالب پربازدید
بازار
1405/02/02 - 13:10- بررسی تخصصی

بازار سیاه فیلترشکن در زمان قطع اینترنت؛ از قیمت‌های میلیونی تا موج گسترده کلاهبرداری

مقاله ای از کارشناس سایبری مهیار خدادادی پیرامون مسئله فیلتر شکن ها در زمان قطعی اینترنت بین المللی

در
1405/02/01 - 15:13- ایران

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

در غم از دست دادن پدر امت به سوگ نشسته ایم

بزرگ‌ترین
1405/01/10 - 16:13- جنگ سایبری

بزرگ‌ترین حمله سایبری به شرکت‌های نفتی امارات

شرکت های نفتی امارات مورد حمله سایبری گروه هکری نصیر قرار گرفت

به‌نظر می‌رسد ایلان ماسک می‌خواهد در آینده از تمام کاربران ایکس برای استفاده از خدمات این شبکه اجتماعی هزینه دریافت کند.

به گزارش کارگروه شبکه های اجتماعی سایبربان ؛ ایلان ماسک، مالک ایکس (توییتر سابق)، می‌گوید این شبکه اجتماعی به‌سمت دریافت هزینه ماهانه از تمام کاربران برای استفاده از خدمات ایکس حرکت می‌کند. به گفته ماسک، دریافت این هزینه برای مقابله با مشکلاتی که بات‌ها در این پلتفرم ایجاد می‌کنند، ضروری خواهد بود.

ماسک در گفت‌وگویی به دریافت مقدار کمی هزینه از کاربران به‌صورت ماهانه اشاره کرده است:

«این تنها راهی است که برای مقابله با ارتش عظیمی از بات‌ها می‌توانم به آن فکر کنم. هزینه یک بات کسری از یک پنی است — یک دهم پنی در نظر بگیرید — اما حتی اگر مجبور باشید برای بات‌ها چندین دلار هزینه بپردازید، هزینه مؤثر بات‌ها بسیار بالاست.»

ایلان ماسک میزان هزینه دریافتی از کاربران را اعلام نکرده و تنها گفته است که میزان کمی خواهد بود.

تعداد کاربران ماهانه ایکس
ایلان ماسک در این گفت‌وگو تعداد کاربران ماهانه ایکس را 550 میلیون نفر اعلام کرده است که روزانه 100 تا 200 میلیون پست تولید می‌کنند. البته نمی‌دانیم که ایلان ماسک بات‌ها و تعداد محتواهایی را که توسط آن‌ها تولید می‌شوند، در محاسبات خود آورده است یا خیر.

ایلان ماسک شبکه اجتماعی ایکس
علاوه‌براین، امکان مقایسه مستقیم این آمار با اطلاعاتی که توییتر پیش از آمدن ایلان ماسک منتشر می‌کرد، وجود ندارد. توییتر برای تعداد کاربران ماهانه یک معیار جدید به نام «متوسط کاربر فعال روزانه قابل کسب درآمد» یا mDAU ایجاد کرده بود. این معیار به کاربرانی اشاره دارد که با مشاهده تبلیغات می‌توان از آن‌ها درآمد کسب کرد. توییتر در آخرین گزارش مالی عمومی‌اش در فصل اول 2022، آمار 229 میلیون mDAU را منتشر کرده بود.

ایلان ماسک در این گفت‌وگو توضیحات بیشتری درباره برنامه‌اش برای دریافت هزینه از کاربران ایکس ارائه نکرد. بااین‌حال از زمان تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان به‌دنبال راه‌های مختلفی برای کسب درآمد از کاربران بوده است.

ماسک با افزودن ویژگی‌های مختلف به سرویس ایکس پریمیوم (توییتر بلو سابق) و اعمال محدودیت‌های مختلف برای کاربران عادی، افراد را به خرید این سرویس ترغیب می‌کند. این سرویس با هزینه ماهانه 8 دلار یا سالانه 84 دلار به کاربران فروخته می‌شود.

اگرچه ایکس به‌طور عمومی تعداد کاربران سرویس ایکس پریمیوم را اعلام نکرده است، اما طبق برخی تحلیل‌ها، تعداد این کاربران به کمتر از 1 میلیون نفر می‌رسد.

درنهایت باید بگوییم که پولی‌کردن ایکس ایده جدیدی برای ایلان ماسک نیست. طبق گزارشی که سال گذشته میلادی منتشر شد، مالک ایکس درحال بررسی این ایده بود که توییتر را پشت یک دیوار پولی قرار دهد. بنابراین به‌نظر می‌رسد در آینده X یا همان توییتر دیگر یک شبکه اجتماعی رایگان نخواهد بود.

منبع:

تازه ترین ها
تحلیل
1405/04/02 - 14:40- سایرفناوری ها

تحلیل بنیاد دیده‌بان اینترنت در مورد فناوری‌های تشخیص کودک‌آزاری

بنیاد دیده‌بان اینترنت، تحلیل جدیدی را برای شناسایی محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان منتشر کرده است.

محدودیت
1405/04/02 - 13:40- هوش مصنوعي

محدودیت استفاده از هوش مصنوعی در مدارس ابتدایی نروژ

نروژ استفاده از هوش مصنوعی مولد را در مدارس ابتدایی، به طور قابل توجهی محدود می‌کند.

تصویب
1405/04/02 - 12:51- هوش مصنوعي

تصویب قانون عدالت کیفری کانادا با هدف حمایت از کودکان

آسیب‌های دیجیتال و حمایت از کودکان، اصلاحات عمده‌ای را در قانون مجازات کانادا ایجاد کرده است.