افزایش توان جنگ الکترونیک روسیه
به گزارش واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ ایگور میگونوف، رییس بخش غربی ارتش روسیه گفت این واحد 10 دستگاه بهروز جنگ الکترونیک را دریافت کرده است. ازجمله این تجهیزات، سامانه باند پهن کراسوخا-4 (Krasukha-4)، مختلکننده قدرتمند که برای مقابله با پهپاد ها و رادارهای شناسایی و عملیاتی دشمن استفاده میشود. او گفت:« حدود 10 دستگاه جنگ الکترونیک جدید در بخش غربی ارتش بهکارگیری شده است. این دستگاهها ازجمله سفارشهای دفاعی دولت در سال 2016 بوده است. دستگاههای مختلکننده UHF/VHF کراسوخا-4 هم در سامانهها بوده است.»
بنابر گفتههای او، سامانههای جنگ الکترونیک جدید قرار است در رزمایشی در ماه ژانویه امسال مورد آزمایش قرار گیرند.
سامانه کراسوخا-4 برای مقابله با سامانههای راداری و ارتباطی هواپیماهای بیسرنشین، پهپاد ها و سایر وسایل جاسوسی در عملیات شناسایی و یا حملات آنها استفاده میشود. پهنای باند گسترده این فنّاوری جدید باعث میشود تا کراسوخا بتواند تقریبا با تمامی تجهیزات راداری نوین مقابله کند.
چند ماه پیش نیز روسیه اعلام کرده بود تا سال 2022، بیش از 90% ارتش، جنبه الکترونیک خواهد داشت.