از بین رفتن داده های دوربین پلیس
به گزارش کارگروه حملات سایبری سایبربان، به نقل از «tampabay»؛ رئیس پلیس آتلانتا به تازگی اعلام کرد آرشیو دوربین داشکم خودروهای اداره پلیس در یک حمله سایبری از بین رفته است.
اریکا شیلدز (ٍErika Shields)،فرمانده پلیس آتلانتا، به روزنامه قانون اساسی و همچنین شبکه تلوزیونی WSB-TV اعلام کرد که مسوله یاد شده زیاد نگران کننده نیست.
شیلدز گفت:
این دوربین ها ابزارهای کاربردی برای ما هستند؛ اما به تنهایی موجب ایجاد یا بسته شدن پرونده ها نمی شود بلکه شواهد قانع کننده افسر پلیس باید در کنار شواهدی دیگر وجود داشته باشد.
وی افزود: دوربین های بدنی پلیس و دیگر ویدیوها هنوز در حال فعالیت اند. همچنین پرونده های تحقیقات جنایی همچنان در دسترس اند.
اما یکی از استادان حقوق دانشگاه ایالتی جورجیا آمریکا و یکی از محققان سابق پلیس اتلانتا توضیح دادند ویدئوهای به سرقت رفته نگرانی هایی را به وجود می آورد.
جسیکا گابل کینو (Jessica Gabel Cino)، متخصص در جریان محاکمه و شواهد پزشکی قانونی و علمی،گفت:
این روزها پرونده ها از بین می روند و یا توسط دوربین های نصب شده در خودرو ایجاد می شوند.
کن آلن (Ken Allen)،یکی از اعضاء اتحادیه پلیس آتلانتا و بازرس بازنشسته پلیس ،گفت:
مدارک ویدیویی درمورد افسران پلیس درگیر در برخورد یا متهم به استفاده از نیروی بیش از اندازه ، بسیار با اهمیت هسنتد.
یک محقق پلیس در طول یک هفته به اداره خدمات مدنی شهر اعلام کرد که 105 هزار فایل در رایانه وی به خطر افتاده است. ازجمله ویدوی کارمند سابقی که به خاطر از بین بردن یک پرونده بازپرسی اخراج شده بود.
شیلد اظهار داشت که تنها رایانه های محققان مورد خطر قرار گرفته و پرونده های جنایی وی در سرور های شهر حفظ شده اند.
فرمانده پلیس آتلانتا همچنین افزود:
شواهد دیگری در راستای حمایت از آن کارمند سابق اخراج شده وجود دارد که در حال بررسی مجدد است.