اتهام تلآویو علیه تهران برای حملات روزانه سایبری
به گزارش کارگروه بینالملل سایبربان؛ تلآویو، تهران را متهم به حملات روزانه سایبری علیه اسرائیل کرد؛ این درحالی است که ایران ضمن تکذیب اتهامات، مصرانه از عدم حضور در جنگ سایبری سخن گفت.
به گفته «Times of Israel»، کابینه امنیتی اسرائیل در نشستی فوق محرمانه به بررسی ابعاد این حمله پرداخت. این کابینه بارها حمله سایبری به زیرساختهای غیرنظامی تأمین آب تلآویو را به ایران نسبت داده و آن را محکوم کرده است.
براساس ادعای یکی از مقامات اسرائیلی، حمله به زیرساختهای تأمین آب اسرائیل که در ماه آوریل امسال رخ داد، درواقع عبور ایران از خط قرمز و هدف قرار دادن تأسیسات غیرنظامی بود. البته مقامات صهیونیستی خاطرنشان کردند که علیرغم مشکلات جزئی گزارش شده در شوراهای محلی، این حمله صدمات کمی به همراه داشته است.
یک مقام اسرائیلی با استناد به گزارشی گفت :
«این حمله برخلاف تمام قوانین جنگی بود؛ حتی از طرف ایران نیز ما انتظار چنین چیزی را نداشتیم.»
طبق گزارش، تلآویو در حال حاضر به پاسخ دادن به حمله میاندیشد. حمله یاد شده برای اولین بار – پس از اعلام اداره آب و اداره سایبری ملی اسرائیل مبنی بر نفوذ سایبری به سیستمهای کنترل و فرماندهی آب – بهوسیله فاکس نیوز گزارش شد. مقامات اسرائیلی مدعی شدند که ایران از سرورهای آمریکایی برای نفوذ سایبری استفاده کرده است؛
علیرضا میریوسفی، سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک در این خصوص اعلام کرد که دولت ایران در هیچ جنگ سایبری شرکت ندارد.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی غالباً ایران را به حملات سایبری متهم و ادعا میکند که هکها بهصورت روزانه انجام میشوند و تلآویو هر روز بر آنها نظارت دارد و جلوگیری میکند. در ماه ژانویه 2020، وزیر انرژی اسرائیل مدعی شد كه یک حمله سایبری بسیار جدی روی یكی از نیروگاههای اصلی اسرائیل را خنثی کرده است.