آمریکا از اپل چه درخواست هایی دارد؟
موسسه خبری سایبربان: ایالات متحده آمریکا در صدر لیست درخواستی از اپل بوده است و انگلستان در پله بعدی قرار دارد. اسپانیا، آلمان و استرالیا هم در میان ۵ کشور حساس قرار داشتهاند. جزئیاتی از درخواستهای دولتی از اپل منتشر شده است که نشان میدهد دولت ایالات متحده به دنبال چه اطلاعاتی بوده است.
به گفته شرکت اپل در ۶ ماه گذشته دولت آمریکا چیزی بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ درخواست از این شرکت داشته است که معمولترین آن مربوط به سارقان و جستجو درباره افرادی بوده است که در دسترس ماموران نبودهاند.
اطلاعات درخواست شده از اپل بیشتر مربوط به دریافت اطلاعاتی مانند نام و آدرس افراد از روی حسابهای آیتیونز یا آیکلاود آنها بوده است. اپل اضافه کرده است که تنها در شرایط خاصی به بازیابی عکسها یا پست الکترونیک افراد نیز اقدام شده است اما این وضعیت بسیار محدود بوده است.
بنا به این گزارش ایالات متحده آمریکا در صدر لیست درخواستی از اپل بوده است و انگلستان در پله بعدی قرار دارد. اسپانیا، آلمان و استرالیا هم در میان ۵ کشور حساس قرار داشتهاند.
اهداف اصلی اطلاعات درخواست شده بر اساس اعلام شرکت اپل نه جمعآوری اطلاعات که دستیابی به دستگاههای گم شده یا دزدیده شده بوده است.